Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Machačko, Luboš
dc.contributor.author Medová, Dominika
dc.date.accessioned 2020-11-16T11:16:24Z
dc.date.available 2020-11-16T11:16:24Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-09-24
dc.identifier Univerzitní knihovna (pobočka Litomyšl) cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/76795
dc.description.abstract Diplomová práce představuje komplexní restaurátorský zásah včetně podrobných průzkumů na dvou barokních podobiznách ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Jedná se o olejomalby na lněném plátně, jejichž autoři nejsou známí. První zobrazuje pravděpodobně Marii Antonii z Questernbergu a pochází zřejmě z druhé poloviny 18. století. Druhé dílo představuje Marii Konstanci z Lambergu a lze jej zařadit do druhé poloviny 17. století. Na tomto díle byla provedena transparentní rentoaláž pomocí hedvábné krepeliny a adheziva BEVA 371 Film, z důvodu historicky významného nápisu na rubu díla. Druhá část diplomové práce se věnuje rentoaláži malířských děl na plátně pomocí transparentních materiálů. Shromažďuje informace o vývoji transparentní rentoaláže, o materiálech a metodách používaných v praxi. Představuje literaturu a publikované články související s tématem a může pomoci při výběru vhodné metody transparentní rentoaláže při restaurování malířských děl. cze
dc.format 286 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject zámek Jaroměřice nad Rokytnou cze
dc.subject Marie Antonie z Questernbergu cze
dc.subject Marie Konstancie z Lambergu cze
dc.subject barokní portrét cze
dc.subject restaurování cze
dc.subject malba na plátně cze
dc.subject závěsný obraz cze
dc.subject olejomalba cze
dc.subject transparentní rentoaláž cze
dc.subject tkanina ze skelných vláken cze
dc.subject Glass-fiber cze
dc.subject polyamidová tkanina z jednovlákenných nití cze
dc.subject polyamidová tkanina z vícevlákenných nití cze
dc.subject polyesterová tkanina z jednovlákenných nití cze
dc.subject polyesterová tkanina z vícevlákenných nití PeCap cze
dc.subject Stabiltex cze
dc.subject Tetex cze
dc.subject Polymon cze
dc.subject hedvábná krepelina cze
dc.subject BEVA 371 cze
dc.subject BEVA 371 Film cze
dc.subject Plextol 500 cze
dc.subject zajištění barevné vrstvy cze
dc.subject čištění cze
dc.subject konsolidace barevné vrstvy cze
dc.subject strip-lining cze
dc.subject tmelení cze
dc.subject retuše cze
dc.subject Jaroměřice nad Rokytnou Chateau eng
dc.subject Marie Antonie z Questernbergu eng
dc.subject Marie Constance z Lambergu eng
dc.subject baroque portrait eng
dc.subject restoration eng
dc.subject canvas painting eng
dc.subject easel painting eng
dc.subject oil painting eng
dc.subject transparent lining eng
dc.subject Glass-fiber fabric eng
dc.subject Polyamid monofilament fabric eng
dc.subject Polyamid polyfilament fabric eng
dc.subject Polyester monofilament fabric eng
dc.subject Polyester polyfilament fabric eng
dc.subject PeCap eng
dc.subject Stabiltex eng
dc.subject Tetex eng
dc.subject Polymon eng
dc.subject silk crepe eng
dc.subject BEVA 371 eng
dc.subject Plextol 500 eng
dc.subject facing eng
dc.subject cleaning eng
dc.subject consolidantion of paint layer eng
dc.subject strip-lining eng
dc.subject filling eng
dc.subject retouching eng
dc.title Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody cze
dc.title.alternative Restoration of Two Baroque Portraits from the Collections of Jaroměřice nad Rokytnou Chateau and Transparent Lining of Canvas Paintings, History, Materials, Methods eng
dc.type diplomová práce cze
dc.date.accepted 2020-10-27
dc.description.abstract-translated The diploma thesis presents a comprehensive restoration intervention, including detailed surveys of two Baroque portraits from the collections of the Jaroměřice nad Rokytnou Chateau. These are oil paintings on linen canvas. The authors are not known. The first painting displays probably Maria Antonia from Questernberg and is apparently from the second half of the 18th century. The second painting presents Maria Constance from Lamberg and can be included in the second half of the 17th century. A transparent lining was performed on this work using silk crepe and BEVA 371 Film adhesive, due to the historically significant inscription on the back of the work. The second part of the diploma thesis deal with the lining of paintings on canvas using transparent materials. It collects information on the development of transparent lining, on materials and methods used in practice. It introduces literature and published articles related to the topics and can help in the selection of appropriate methods of transparent lining in the restoration of paintings. eng
dc.description.department Fakulta restaurování cze
dc.thesis.degree-discipline Restaurování a konzervace uměleckých a umělecko-řemeslných děl na papírových, textilních a souvisejících podložkách: Textil cze
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta restaurování cze
dc.identifier.signature D40495
dc.thesis.degree-program Výtvarná umění cze
dc.description.defence Na otázky komise odpovídala jasně a správně. Veškeré postupy restaurování a konzervování logicky zdůvodnila. Komise navrhuje studentku na cenu rektora. cze
dc.identifier.stag 41110
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet