dc.contributor.advisor |
Machačko, Luboš |
|
dc.contributor.author |
Medová, Dominika
|
|
dc.date.accessioned |
2020-11-16T11:16:24Z |
|
dc.date.available |
2020-11-16T11:16:24Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2020-09-24 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (pobočka Litomyšl) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76795 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce představuje komplexní restaurátorský zásah včetně podrobných průzkumů na dvou barokních podobiznách ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Jedná se o olejomalby na lněném plátně, jejichž autoři nejsou známí. První zobrazuje pravděpodobně Marii Antonii z Questernbergu a pochází zřejmě z druhé poloviny 18. století. Druhé dílo představuje Marii Konstanci z Lambergu a lze jej zařadit do druhé poloviny 17. století. Na tomto díle byla provedena transparentní rentoaláž pomocí hedvábné krepeliny a adheziva BEVA 371 Film, z důvodu historicky významného nápisu na rubu díla. Druhá část diplomové práce se věnuje rentoaláži malířských děl na plátně pomocí transparentních materiálů. Shromažďuje informace o vývoji transparentní rentoaláže, o materiálech a metodách používaných v praxi. Představuje literaturu a publikované články související s tématem a může pomoci při výběru vhodné metody transparentní rentoaláže při restaurování malířských děl. |
cze |
dc.format |
286 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zámek Jaroměřice nad Rokytnou |
cze |
dc.subject |
Marie Antonie z Questernbergu |
cze |
dc.subject |
Marie Konstancie z Lambergu |
cze |
dc.subject |
barokní portrét |
cze |
dc.subject |
restaurování |
cze |
dc.subject |
malba na plátně |
cze |
dc.subject |
závěsný obraz |
cze |
dc.subject |
olejomalba |
cze |
dc.subject |
transparentní rentoaláž |
cze |
dc.subject |
tkanina ze skelných vláken |
cze |
dc.subject |
Glass-fiber |
cze |
dc.subject |
polyamidová tkanina z jednovlákenných nití |
cze |
dc.subject |
polyamidová tkanina z vícevlákenných nití |
cze |
dc.subject |
polyesterová tkanina z jednovlákenných nití |
cze |
dc.subject |
polyesterová tkanina z vícevlákenných nití PeCap |
cze |
dc.subject |
Stabiltex |
cze |
dc.subject |
Tetex |
cze |
dc.subject |
Polymon |
cze |
dc.subject |
hedvábná krepelina |
cze |
dc.subject |
BEVA 371 |
cze |
dc.subject |
BEVA 371 Film |
cze |
dc.subject |
Plextol 500 |
cze |
dc.subject |
zajištění barevné vrstvy |
cze |
dc.subject |
čištění |
cze |
dc.subject |
konsolidace barevné vrstvy |
cze |
dc.subject |
strip-lining |
cze |
dc.subject |
tmelení |
cze |
dc.subject |
retuše |
cze |
dc.subject |
Jaroměřice nad Rokytnou Chateau |
eng |
dc.subject |
Marie Antonie z Questernbergu |
eng |
dc.subject |
Marie Constance z Lambergu |
eng |
dc.subject |
baroque portrait |
eng |
dc.subject |
restoration |
eng |
dc.subject |
canvas painting |
eng |
dc.subject |
easel painting |
eng |
dc.subject |
oil painting |
eng |
dc.subject |
transparent lining |
eng |
dc.subject |
Glass-fiber fabric |
eng |
dc.subject |
Polyamid monofilament fabric |
eng |
dc.subject |
Polyamid polyfilament fabric |
eng |
dc.subject |
Polyester monofilament fabric |
eng |
dc.subject |
Polyester polyfilament fabric |
eng |
dc.subject |
PeCap |
eng |
dc.subject |
Stabiltex |
eng |
dc.subject |
Tetex |
eng |
dc.subject |
Polymon |
eng |
dc.subject |
silk crepe |
eng |
dc.subject |
BEVA 371 |
eng |
dc.subject |
Plextol 500 |
eng |
dc.subject |
facing |
eng |
dc.subject |
cleaning |
eng |
dc.subject |
consolidantion of paint layer |
eng |
dc.subject |
strip-lining |
eng |
dc.subject |
filling |
eng |
dc.subject |
retouching |
eng |
dc.title |
Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně
ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody |
cze |
dc.title.alternative |
Restoration of Two Baroque Portraits from the Collections of Jaroměřice nad Rokytnou Chateau and Transparent Lining of Canvas Paintings, History, Materials, Methods |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2020-10-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis presents a comprehensive restoration intervention, including detailed surveys of two Baroque portraits from the collections of the Jaroměřice nad Rokytnou Chateau. These are oil paintings on linen canvas. The authors are not known. The first painting displays probably Maria Antonia from Questernberg and is apparently from the second half of the 18th century. The second painting presents Maria Constance from Lamberg and can be included in the second half of the 17th century. A transparent lining was performed on this work using silk crepe and BEVA 371 Film adhesive, due to the historically significant inscription on the back of the work. The second part of the diploma thesis deal with the lining of paintings on canvas using transparent materials. It collects information on the development of transparent lining, on materials and methods used in practice. It introduces literature and published articles related to the topics and can help in the selection of appropriate methods of transparent lining in the restoration of paintings. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta restaurování |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Restaurování a konzervace uměleckých a umělecko-řemeslných děl na papírových, textilních a souvisejících podložkách: Textil |
cze |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta restaurování |
cze |
dc.identifier.signature |
D40495 |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cze |
dc.description.defence |
Na otázky komise odpovídala jasně a správně. Veškeré postupy restaurování a konzervování logicky zdůvodnila. Komise navrhuje studentku na cenu rektora. |
cze |
dc.identifier.stag |
41110 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |