Digitální knihovnaUPCE
 

Komplexní restaurování dvou barokních olejomaleb na plátně ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou a transparentní rentoaláž malířských děl na plátně, historie, materiály, metody

Diplomová práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Diplomová práce představuje komplexní restaurátorský zásah včetně podrobných průzkumů na dvou barokních podobiznách ze sbírek zámku Jaroměřice nad Rokytnou. Jedná se o olejomalby na lněném plátně, jejichž autoři nejsou známí. První zobrazuje pravděpodobně Marii Antonii z Questernbergu a pochází zřejmě z druhé poloviny 18. století. Druhé dílo představuje Marii Konstanci z Lambergu a lze jej zařadit do druhé poloviny 17. století. Na tomto díle byla provedena transparentní rentoaláž pomocí hedvábné krepeliny a adheziva BEVA 371 Film, z důvodu historicky významného nápisu na rubu díla. Druhá část diplomové práce se věnuje rentoaláži malířských děl na plátně pomocí transparentních materiálů. Shromažďuje informace o vývoji transparentní rentoaláže, o materiálech a metodách používaných v praxi. Představuje literaturu a publikované články související s tématem a může pomoci při výběru vhodné metody transparentní rentoaláže při restaurování malířských děl.

Rozsah stran

286 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Restaurování a konzervace uměleckých a umělecko-řemeslných děl na papírových, textilních a souvisejících podložkách: Textil

Studijní program

Výtvarná umění

Signatura tištěné verze

D40495

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (pobočka Litomyšl)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

zámek Jaroměřice nad Rokytnou, Marie Antonie z Questernbergu, Marie Konstancie z Lambergu, barokní portrét, restaurování, malba na plátně, závěsný obraz, olejomalba, transparentní rentoaláž, tkanina ze skelných vláken, Glass-fiber, polyamidová tkanina z jednovlákenných nití, polyamidová tkanina z vícevlákenných nití, polyesterová tkanina z jednovlákenných nití, polyesterová tkanina z vícevlákenných nití PeCap, Stabiltex, Tetex, Polymon, hedvábná krepelina, BEVA 371, BEVA 371 Film, Plextol 500, zajištění barevné vrstvy, čištění, konsolidace barevné vrstvy, strip-lining, tmelení, retuše, Jaroměřice nad Rokytnou Chateau, Marie Antonie z Questernbergu, Marie Constance z Lambergu, baroque portrait, restoration, canvas painting, easel painting, oil painting, transparent lining, Glass-fiber fabric, Polyamid monofilament fabric, Polyamid polyfilament fabric, Polyester monofilament fabric, Polyester polyfilament fabric, PeCap, Stabiltex, Tetex, Polymon, silk crepe, BEVA 371, Plextol 500, facing, cleaning, consolidantion of paint layer, strip-lining, filling, retouching

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced