Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky mimo třídu, konkrétněji jejím uplatnění
v rámci oborové didaktiky (didaktika přírodních věd). Teoretická část popisuje obecnou
didaktiku jako vědní disciplínu a její principy v procesu vzdělávání a učení. Dále jsou rozebrány
činitelé působící na prospěch žáků se zřetelem na faktory prostředí třídy, které žáka ovlivňují.
V teoretické části je definován pojem výuky mimo třídu a jeí výhody v oblasti vzdělávání a
osobního růstu žáka. V experimentální části byl vybrán a vhodně upraven školní pozemek pro
výuku mimo třídu. Jsou diskutovány vybrané použité prvky pro výuku přírodních věd. Dále
byly navrženy vhodné aktivity v takto upraveném školním pozemku. Ty jsou prezentovány jako
časově tématický plán třech vyučovacích hodin. Dle takto vytvořených vzorových hodin bylo
zjištěno, že výuka mimo třídu je vhodná pro výuku přírodních věd ve vhodně upraveném
prostředí školního pozemku.