Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ďatko, Ilona |
|
dc.contributor.author |
Kárová, Tatiana
|
|
dc.date.accessioned |
2020-10-16T08:40:47Z |
|
dc.date.available |
2020-10-16T08:40:47Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76755 |
|
dc.description.abstract |
Práce názorně ukazuje provedení hloubkového rozboru videozáznamu z hodiny
matematiky vedené Hejného metodou a rozboru z pohledu 12 klíčových principů. Seznamuje
s metodikou provádění rozboru, mluví o tom, proč rozbor dělat a jaké cíle si stanovit. Stručně
charakterizuje Hejného metodu, její východiska a 12 klíčových principů. Ukazuje možnosti
pro zlepšení výuky pomocí rozboru vlastní hodiny. |
cze |
dc.format |
40 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
matematika |
cze |
dc.subject |
výuka |
cze |
dc.subject |
rozbor hodiny |
cze |
dc.subject |
Hejného metoda |
cze |
dc.subject |
12 klíčových principů |
cze |
dc.subject |
role učitele |
cze |
dc.subject |
mathematics |
en |
dc.subject |
teaching |
en |
dc.subject |
lesson analysis |
en |
dc.subject |
Hejného method |
en |
dc.subject |
12 key principles |
en |
dc.subject |
the role of the teacher |
en |
dc.title |
Rozbor vyučovací hodiny jako způsob poznávání práce učitele |
cze |
dc.title.alternative |
Lesson analysis as a way of learning about the teacher's work |
en |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Rýdl, Karel |
|
dc.date.accepted |
2020 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work clearly shows the in-depth analysis of a video recording of a mathematics
lesson led by Hejný method and the analysis from the point of view of 12 key principles. It
introduces the methodology of performing the analysis, talks about why to do the analysis and
what goals to set. It briefly characterizes Hejný's method, its starting points and 12 key
principles. It shows the possibilities for improving teaching by analyzing one's own lesson. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D40451 |
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|