Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury
Diplomová práceDatum publikování
2020
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce se zaměřuje na podrobnou analýzu vybraných počítačových her a jejich literární předloh vydaných v období od druhé poloviny 20. století do přelomu nového století. Dílčí analýzy jsou provedeny v metodologickém rámci zkoumání dějin literární kultury a jejích mediálních a intermediálních souvislostech. Cílem práce je na základě teoretických poznatků prokázat, že literární díla a počítačové hry mají po historické stránce strukturálně a komunikačně mnoho společného a jejich fikční světy se vzájemně doplňují a ovlivňují, dokonce jejich spojením může vzniknout unikátní syntetické dílo.
Rozsah stran
121 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Kulturní dějiny: Dějiny literární kultury
Studijní program
Historické vědy
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
adaptace, hry, hráči, příběhy, fikční světy, imerze, interaktivita, literatura, média, adaptation, games, players, stories, fictional worlds, immersion, interactivity, literature, media