Digitální knihovnaUPCE
 

Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Diplomová práce se zaměřuje na podrobnou analýzu vybraných počítačových her a jejich literární předloh vydaných v období od druhé poloviny 20. století do přelomu nového století. Dílčí analýzy jsou provedeny v metodologickém rámci zkoumání dějin literární kultury a jejích mediálních a intermediálních souvislostech. Cílem práce je na základě teoretických poznatků prokázat, že literární díla a počítačové hry mají po historické stránce strukturálně a komunikačně mnoho společného a jejich fikční světy se vzájemně doplňují a ovlivňují, dokonce jejich spojením může vzniknout unikátní syntetické dílo.

Rozsah stran

121 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Kulturní dějiny: Dějiny literární kultury

Studijní program

Historické vědy

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

adaptace, hry, hráči, příběhy, fikční světy, imerze, interaktivita, literatura, média, adaptation, games, players, stories, fictional worlds, immersion, interactivity, literature, media

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced