American Consumerism of the 1950s and the Beat Generation
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2020
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This paper focuses on the rise of consumerism in the United States in the fifties and on the events that were most influential concerning the development of causes. It further presents the most typical expressions of material tendencies in consumers.
The main aim of this paper is the identification of these expressions in the work of Lawrence Ferlinghetti and Gregory Corso and their attitude towards the material values of the consumer society.
Rozsah stran
46 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
consumerism, consumption, materialism, Beat Generation, Corso, Gregory, Ferlinghetti, Lawrence, mass production, society, USA, 1950s, konzumerismus, spotřeba, materialismus, Beat Generation, masová produkce, společnost, USA, padesátá léta