Digitální knihovnaUPCE
 

American Consumerism of the 1950s and the Beat Generation

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This paper focuses on the rise of consumerism in the United States in the fifties and on the events that were most influential concerning the development of causes. It further presents the most typical expressions of material tendencies in consumers. The main aim of this paper is the identification of these expressions in the work of Lawrence Ferlinghetti and Gregory Corso and their attitude towards the material values of the consumer society.

Rozsah stran

46 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk - specializace v pedagogice

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

consumerism, consumption, materialism, Beat Generation, Corso, Gregory, Ferlinghetti, Lawrence, mass production, society, USA, 1950s, konzumerismus, spotřeba, materialismus, Beat Generation, masová produkce, společnost, USA, padesátá léta

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced