HETEROGENEOUS CONTACT LAYERS FOR INCREASED DYNAMIC RESISTANCE OF THE RAILWAY CROSSING
Článekpeer-reviewedpostprintDatum publikování
2019
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Abstrakt
Presented work is dealing with the high loaded part of railway svitches or croosings, the prospective ways to increase the operational resistance are discussed. Typical degradation processes of currently widely applied austenitic cast steel are demonstrated by performed failure analyses. The strengthening effect based on the local heterogeneous layer in rail-wheel contact is introduced.
Rozsah stran
p. 252-257
ISSN
1801-674X
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
SGS_2019_010/Vybrané aspekty soudobé dopravní techniky, technologie a řízení
Zdrojový dokument
Perner´s Contacts, volume XIX, issue: 2
Vydavatelská verze
http://pernerscontacts.upce.cz/SI2/Schmidova.pdf
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
railway crossings, železniční křížení, rolling-contact fatigue, gradient steels, wear resistance, kontakní únava, gradientní oceli, odolnost proti opotřebení
Endorsement
Review
item.page.supplemented
item.page.referenced
Creative Commons license
Except where otherwised noted, this item's license is described as open access