Digitální knihovnaUPCE
 

HETEROGENEOUS CONTACT LAYERS FOR INCREASED DYNAMIC RESISTANCE OF THE RAILWAY CROSSING

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2019

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Abstrakt

Presented work is dealing with the high loaded part of railway svitches or croosings, the prospective ways to increase the operational resistance are discussed. Typical degradation processes of currently widely applied austenitic cast steel are demonstrated by performed failure analyses. The strengthening effect based on the local heterogeneous layer in rail-wheel contact is introduced.

Rozsah stran

p. 252-257

ISSN

1801-674X

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2019_010/Vybrané aspekty soudobé dopravní techniky, technologie a řízení

Zdrojový dokument

Perner´s Contacts, volume XIX, issue: 2

Vydavatelská verze

http://pernerscontacts.upce.cz/SI2/Schmidova.pdf

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

railway crossings, železniční křížení, rolling-contact fatigue, gradient steels, wear resistance, kontakní únava, gradientní oceli, odolnost proti opotřebení

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced

Creative Commons license

Except where otherwised noted, this item's license is described as open access