Application of Cluster Analysis in Marketing Communications in Small and Medium-Sized Enterprises: An Empirical Study in the Slovak Republic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Ližbetinová, Lenka cze
dc.contributor.author Štarchoň, Peter cze
dc.contributor.author Lorincová, Silvia cze
dc.contributor.author Weberová, Dagmar cze
dc.contributor.author Průša, Petr cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:44:09Z
dc.date.available 2020-03-19T12:44:09Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 2071-1050 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74852
dc.description.abstract Creating an effective marketing strategy according to current trends is a key process needed to achieve sustainable growth that can result in attracting a great number of existing as well as potential customers. Moreover, an enterprise's success is affected by the aforementioned process. The aim of the paper is to determine the clusters of small and medium-sized enterprises operating in the Slovak Republic and the use of marketing communication tools in the future. The research into marketing communications and customer relationship management (CRM) building in companies was carried out in Slovakia in the years 2017 and 2018. In total, 1,009 small and medium-sized enterprises from Slovakia participated in the research. Following a K-means clustering algorithm, three clusters were determined. Descriptive statistics, cluster analysis using K-means clustering, and an analysis of variance (ANOVA) were used to identify no statistically significant difference in terms of the size of enterprises. eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher MDPI AG (Multidisciplinary Digital Publishing Institute) eng
dc.relation.ispartof Sustainability, volume 11, issue: 8 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject SMEs eng
dc.subject marketing communications eng
dc.subject marketing communication tools eng
dc.subject CRM eng
dc.subject customer database eng
dc.subject cluster analysis eng
dc.subject Malé a střední podniky cze
dc.subject marketingová komunikace cze
dc.subject marketingové komunikační nástroje cze
dc.subject CRM cze
dc.subject zákaznická databáze cze
dc.subject shluková analýza cze
dc.title Application of Cluster Analysis in Marketing Communications in Small and Medium-Sized Enterprises: An Empirical Study in the Slovak Republic eng
dc.title.alternative Aplikace klastrové analýzy v marketingové komunikaci v malých a středních podnicích: Empirická studie na Slovensku cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Vytvoření efektivní marketingové strategie podle současných trendů je klíčovým procesem potřebným k dosažení udržitelného růstu, který může vést k přilákání velkého počtu stávajících i potenciálních zákazníků. Úspěch podniku je navíc ovlivněn výše uvedeným procesem. Cílem příspěvku je zjistit klastry malých a středních podniků působících na Slovensku a využití nástrojů marketingové komunikace v budoucnosti. Výzkum v oblasti marketingové komunikace a řízení vztahů se zákazníky (CRM) ve firmách byl proveden na Slovensku v letech 2017 a 2018. Na výzkumu se podílelo celkem 1 009 malých a středních podniků ze Slovenska. Podle algoritmu shlukování K-prostředků byly určeny tři klastry. Deskriptivní statistika, shluková analýza pomocí K-znamená klastrování a analýza rozptylu (ANOVA) byly použity k identifikaci žádného statisticky významného rozdílu, pokud jde o velikost podniků. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.3390/su11082302 eng
dc.relation.publisherversion https://www.mdpi.com/2071-1050/11/8/2302/htm eng
dc.identifier.wos 000467752200115 eng
dc.identifier.obd 39884121 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet