Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Ližbetinová, Lenka
|
cze |
dc.contributor.author |
Štarchoň, Peter
|
cze |
dc.contributor.author |
Lorincová, Silvia
|
cze |
dc.contributor.author |
Weberová, Dagmar
|
cze |
dc.contributor.author |
Průša, Petr
|
cze |
dc.date.accessioned |
2020-03-19T12:44:09Z |
|
dc.date.available |
2020-03-19T12:44:09Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.issn |
2071-1050 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/74852 |
|
dc.description.abstract |
Creating an effective marketing strategy according to current trends is a key process needed to achieve sustainable growth that can result in attracting a great number of existing as well as potential customers. Moreover, an enterprise's success is affected by the aforementioned process. The aim of the paper is to determine the clusters of small and medium-sized enterprises operating in the Slovak Republic and the use of marketing communication tools in the future. The research into marketing communications and customer relationship management (CRM) building in companies was carried out in Slovakia in the years 2017 and 2018. In total, 1,009 small and medium-sized enterprises from Slovakia participated in the research. Following a K-means clustering algorithm, three clusters were determined. Descriptive statistics, cluster analysis using K-means clustering, and an analysis of variance (ANOVA) were used to identify no statistically significant difference in terms of the size of enterprises. |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
MDPI AG (Multidisciplinary Digital Publishing Institute) |
eng |
dc.relation.ispartof |
Sustainability, volume 11, issue: 8 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
SMEs |
eng |
dc.subject |
marketing communications |
eng |
dc.subject |
marketing communication tools |
eng |
dc.subject |
CRM |
eng |
dc.subject |
customer database |
eng |
dc.subject |
cluster analysis |
eng |
dc.subject |
Malé a střední podniky |
cze |
dc.subject |
marketingová komunikace |
cze |
dc.subject |
marketingové komunikační nástroje |
cze |
dc.subject |
CRM |
cze |
dc.subject |
zákaznická databáze |
cze |
dc.subject |
shluková analýza |
cze |
dc.title |
Application of Cluster Analysis in Marketing Communications in Small and Medium-Sized Enterprises: An Empirical Study in the Slovak Republic |
eng |
dc.title.alternative |
Aplikace klastrové analýzy v marketingové komunikaci v malých a středních podnicích: Empirická studie na Slovensku |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Vytvoření efektivní marketingové strategie podle současných trendů je klíčovým procesem potřebným k dosažení udržitelného růstu, který může vést k přilákání velkého počtu stávajících i potenciálních zákazníků. Úspěch podniku je navíc ovlivněn výše uvedeným procesem. Cílem příspěvku je zjistit klastry malých a středních podniků působících na Slovensku a využití nástrojů marketingové komunikace v budoucnosti. Výzkum v oblasti marketingové komunikace a řízení vztahů se zákazníky (CRM) ve firmách byl proveden na Slovensku v letech 2017 a 2018. Na výzkumu se podílelo celkem 1 009 malých a středních podniků ze Slovenska. Podle algoritmu shlukování K-prostředků byly určeny tři klastry. Deskriptivní statistika, shluková analýza pomocí K-znamená klastrování a analýza rozptylu (ANOVA) byly použity k identifikaci žádného statisticky významného rozdílu, pokud jde o velikost podniků. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.identifier.doi |
10.3390/su11082302 |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://www.mdpi.com/2071-1050/11/8/2302/htm |
eng |
dc.identifier.wos |
000467752200115 |
eng |
dc.identifier.obd |
39884121 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|