Measurement Methods for Residual Stresses in CWR

Show simple item record

dc.contributor.author Mirković, Nikola cze
dc.contributor.author Brajović, Ljiljana cze
dc.contributor.author Malović, Miodrag cze
dc.contributor.author Vnenk, Petr cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:36:30Z
dc.date.available 2020-03-19T12:36:30Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.isbn 978-3-030-19755-1 eng
dc.identifier.issn 2194-5357 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74785
dc.description.abstract Continuously welded rails are a part of the track structure since the 1950s. Total stresses in continuously welded rails include residual stresses generated during the manufacturing process as well as the service life of rails. The control of rail stresses is very important for traffic safety. Measurement methods for residual stress in rails are presented in this paper. Since destructive measurement methods are unsuitable for use in the railway track, the modern non-destructive methods were particularly presented and discussed. The advantages and disadvantages of X-ray diffraction, ultrasonic, magnetic and electromagnetic methods are particularly explained and considered. eng
dc.format p. 346-355 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Springer eng
dc.relation.ispartof Advances in Intelligent Systems and Computing. Vol. 982 eng
dc.rights open access eng
dc.subject Railway eng
dc.subject Residual stress eng
dc.subject Strain gauge eng
dc.subject X-ray diffraction eng
dc.subject Ultrasonic measurement eng
dc.subject Magnetic measurement eng
dc.subject Železnice cze
dc.subject residuální napětí cze
dc.subject tenzometrie cze
dc.subject rentgenová difrakce cze
dc.subject ultrazvuková měření cze
dc.subject magnetická měření cze
dc.title Measurement Methods for Residual Stresses in CWR eng
dc.title.alternative Metody měření residuálního napětí v bezstykové koleji cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Bezstyková kolej je běžnou součástí železničních tratí od padesátých let dvacátého století. Celkové napětí v bezstykové koleji obsahuje i residuální napětí vytvořená jak během výrobních procesů, tak během doby používání kolejnic. Sledování napětí v kolejnici je velmi důležité pro bezpečnost provozu. V tomto článku jsou presentovány metody měření residuálního napětí v kolejnicích. Vzhledem k tomu, že destruktivní metody nejsou vhodné pro použití v trati, je v článku kladen důraz na moderní nedestruktivní metody, jejich představení a diskusi nad nimi. Zejména jsou vysvětleny výhody a nevýhody rentgenové difrakce, ultrazvukových, magentických a elektromagnetických metod. cze
dc.event 20th International Scientific Conference on Energy Management of Municipal Facilities and Sustainable Energy Technologies, EMMFT 2018 (10.12.2018 - 13.12.2018, Voroněž) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1007/978-3-030-19756-8_32 eng
dc.relation.publisherversion https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-19756-8_32 eng
dc.identifier.obd 39882838 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account