Digitální knihovnaUPCE
 

K problematice podélné dynamiky souprav nákladních vlaků

Konferenční objektpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2019

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

VTS pri Žilinskej univerzite

Abstrakt

Zejména v souvislosti s plánovanou rozsáhlou výlukovou činností na trati 1. tranzitního železničního koridoru mezi Brnem a Českou Třebovou v blízké budoucnosti vyvstane otázka zajištění vozby nákladních vlaků na sklonově náročnějších tratích. To s sebou nese mimo jiné tlak na možné zvýšení limitu dovoleného namáhání spřáhel, které je dnes v podmínkách SŽDC předpisově omezeno na 350 kN. Otázka dovoleného namáhání spřáhel ovšem zdaleka nesouvisí jen se statickou tažnou silou, kterou mohou hnací vozidla v čele vlaku vyvíjet, ale je potřeba uvažovat také dynamické děje, ke kterým v provozu může zejména v soupravách dlouhých nákladních vlaků docházet. Tento příspěvek se proto zabývá právě problematikou podélné dynamiky souprav nákladních vlaků s cílem identifikovat kritické situace z hlediska namáhání spřahovacího a narážecího ústrojí mezi vozidly v soupravě. V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky simulačních výpočtů, jež byly realizovány pomocí vlastního simulačního nástroje, který byl vytvořen v rámci řešení bakalářské práce na Dopravní fakultě Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice. Vytvořený výpočtový model včetně definice základních vstupů je v příspěvku rovněž popsán; prezentované závěry lze považovat za první etapu vyšetřování projevů podélné dynamiky vlakových souprav na DFJP.

Rozsah stran

p. 259-266

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2019 : zborník prednášok I

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

pouze v rámci univerzity

Název akce

XXIV. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2019 (17.09.2019 - 19.09.2019, Žilina)

ISBN

978-80-89276-58-5

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

podélná dynamika, nákladní vlak, namáhání spřáhovacího a narážecího ústrojí, brzdění vlaku, simulační výpočty, longitudinal dynamics, freight train, straining of coupling device and buffers, train braking, simulations

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced