Digitální knihovnaUPCE
 

Verb Complementation in Instructional Texts

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2019

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This Bachelor Thesis examines the role and application of verb complementation within a comparative analysis of two distinctive types of instructional texts. The theoretical part follows the general stylistic principles upon which instructional writing style is built and formulates syntactic properties of verb with a particular focus on its complementation. In the analytical part, this theoretical framework is juxtaposed with the syntactic behaviour of verb in recipes and patient information leaflets. In this manner, the thesis aims to determine the relation between stylistic functions and syntactic structure in instructional writing, as well as to specify syntactic and stylistic distinctions between two subgenres of this text type.

Rozsah stran

186 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk pro odbornou praxi

Studijní program

Filologie

Signatura tištěné verze

D39835

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

instructional text, verb complementation, transitivity, valency, sentence pattern, recipe, patient information leaflet, instruktivní text, komplementace slovesa, tranzitivita, valence, větný typ, recept, příbalový leták

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced