Verb Complementation in Instructional Texts
Bakalářská práceDatum publikování
2019
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This Bachelor Thesis examines the role and application of verb complementation within a comparative analysis of two distinctive types of instructional texts. The theoretical part follows the general stylistic principles upon which instructional writing style is built and formulates syntactic properties of verb with a particular focus on its complementation. In the analytical part, this theoretical framework is juxtaposed with the syntactic behaviour of verb in recipes and patient information leaflets. In this manner, the thesis aims to determine the relation between stylistic functions and syntactic structure in instructional writing, as well as to specify syntactic and stylistic distinctions between two subgenres of this text type.
Rozsah stran
186 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk pro odbornou praxi
Studijní program
Filologie
Signatura tištěné verze
D39835
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
instructional text, verb complementation, transitivity, valency, sentence pattern, recipe, patient information leaflet, instruktivní text, komplementace slovesa, tranzitivita, valence, větný typ, recept, příbalový leták