Reflexe rodinných strategií šlechtické výchovy ve světle dětské korespondence v 19. století
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2019
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce je zaměřena na reflexi dětství v 19. století, a to v životě třech generací rodu Auerspergů a jim příbuzných členů. Text představuje vybrané prameny osobní povahy, analytické metody a dětství v historickém kontextu. Hlavní část práce je zaměřena na analýzu výchovy a vzdělání a je rozdělena do dvou kategorií podle pohlaví, a to primárně z pohledu dítěte samotného, zároveň s ohledem na dobové výchovné příručky. Poslední třetinu práce tvoří vzájemná komunikace a aktivity dětí a dále je řešena komunikace dětí s rodiči a reflexe vztahů, s čímž souvisí i poslední kapitola práce zaměřena na tresty a odměny jako nástroje socializace.
Rozsah stran
130 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Kulturní dějiny: Gender history
Studijní program
Historické vědy
Signatura tištěné verze
D40059
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
aristokracie, dětství, 19.století, Auersperg, výchova, dětské hry, Bourdieu, Pierre, Lacan, Jacques, Paměti panenek, Scrapbook, Halbwachs, Maurice, Mauss, Marcel, aristocracy, childhood, 19th century, Auersperg, education, children's games, Bourdieu, Pierre, Lacan, Jacques, Dolls memoirs, Scrapbook, Halbwachs, Maurice, Mauss, Marcel