Digitální knihovnaUPCE
 

Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2019

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The diploma thesis deals with motivational strategies in lower-secondary English classes in the learner-centred context. The paper is divided into two parts, theoretical and practical. Within the theoretical part, learner-centeredness and its factors are outlined, motivational theories in psychology and education are provided and subsequently, models of motivation within second language acquisition are discussed. Lastly, the theoretical part discusses motivational strategies within the process model of motivation and defines motivational strategies which are in accordance with learner-centeredness and which are suitable for lower-secondary English learners. The research in the practical part is conducted in the form of a case study. The aim of the research is to find out whether the teacher uses the defined motivational strategies, what strategies she uses and how she uses them. Moreover, the aim is to find out how the teacher and the learners perceive these strategies. Three research methods are used in the study: observation, interview and focus groups. The collected data are summarized, analysed and compared.

Rozsah stran

84 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D39042

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

výuka zaměřená na žáka, motivace, motivační strategie, model motivace, případová studie, výuka anglického jazyka, learner-centeredness, motivation, motivational strategies, process model of motivation, case study, English language teaching

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced