Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl I.
Článekpeer-reviewedpublishedDatum publikování
2018
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
Účinným nástrojem ke zvýšení výkonnosti a efektivnosti nákladní železniční dopravy je zvyšování délky, a tedy i hmotnosti nákladních vlaků. Na železničních tratích, náležících k hlavní evropské síti, je nařízeno zajistit provoz vlaků délky alespoň 740 m. To nařízení se týká všech tří strukturálních subsystémů tvořících traťovou část železničního systému (trať, elektrické napájení, řízení a zabezpečení) i subsystému vozidla. Proto je na místě identifikovat všechny atributy, které s vozbou dlouhých a těžkých nákladních vlaků souvisejí a koordinovaně je řešit tak, aby byl železniční systém při řešení této úlohy funkční a vnitřně vyvážený. První díl tohoto pojednání je zaměřen především na aspekty, které přímo souvisí s vyvíjením tažných a tlačných sil potřebných k vozbě dlouhých a těžkých vlaků, tedy zejména na jízdu nákladních vlaků do stoupání.
Rozsah stran
p. 1-21
ISSN
1214-9047
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vědeckotechnický sborník ČD, volume 46, issue: prosinec 2018
Vydavatelská verze
https://vts.cd.cz/documents/168518/220448/4618_Pohl%2C+Michálek_Provoz+nákladních+vlaků+délky+740+m%2C+díl+I._kor.pdf
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
nákladní vlak, délka vlaku, hmotnost vlaku, tažné a narážecí ústrojí, sklon, adheze, přípřež, postrk, účinky vozidla na kolej, freight train, train length, train weight, draw- and buffing gear, gradient, adhesion, double heading, pushing locomotive, force effects of vehicle on track