Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedSoubory
Datum publikování
2018
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
This paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated.
Rozsah stran
p. 33-44
ISSN
1802-680X
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
TH01010455/Výzkum a vývoj třínápravového podvozku pro rozchod 1520 mm
Zdrojový dokument
Applied and Computational Mechanics, volume 12, issue: 1
Vydavatelská verze
https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
three-axle bogie, secondary suspension, flexi-coil spring, tilting pad, active element, guiding force, GOST standards, safety against derailment, multi-body simulation, třínápravový podvozek, sekundární vypružení, flexi-coil pružina, naklápěcí podložka, aktivní prvek, vodicí síla, normy GOST, bezpečnost proti vykolejení, multi-body simulace