Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Michálek, Tomáš cze
dc.contributor.author Haupt, Lukáš cze
dc.contributor.author Zelenka, Jaromír cze
dc.contributor.author Kohout, Martin cze
dc.contributor.author Liberová, Stanislava cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T08:11:03Z
dc.date.available 2019-05-22T08:11:03Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.issn 1802-680X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72558
dc.description.abstract This paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated. eng
dc.format p. 33-44 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Applied and Computational Mechanics, volume 12, issue: 1 eng
dc.rights open access eng
dc.subject three-axle bogie eng
dc.subject secondary suspension eng
dc.subject flexi-coil spring eng
dc.subject tilting pad eng
dc.subject active element eng
dc.subject guiding force eng
dc.subject GOST standards eng
dc.subject safety against derailment eng
dc.subject multi-body simulation eng
dc.subject třínápravový podvozek cze
dc.subject sekundární vypružení cze
dc.subject flexi-coil pružina cze
dc.subject naklápěcí podložka cze
dc.subject aktivní prvek cze
dc.subject vodicí síla cze
dc.subject normy GOST cze
dc.subject bezpečnost proti vykolejení cze
dc.subject multi-body simulace cze
dc.title Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track eng
dc.title.alternative Příčné silové účinky třínápravového lokomotivního podvozku na trať cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Tento příspěvek se zabývá vodicími vlastnostmi dieselelektrické lokomotivy vybavené novými třínápravovými podvozky, které byly vyvinuty ve spolupráci společnosti CZ LOKO a Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. Nejdříve je stručně představena konstrukce nového podvozku určeného pro rozchod koleje 1520 mm. Dále je pozornost věnována třem různým konstrukčním variantám sekundárního vypružení a jejich vlivu na příčné silové působení lokomotivy na kolej v obloucích. Hodnocení je provedeno s využitím multi-body simulací realizovaných pomocí programového systému "SJKV" a zohledňuje požadavky norem GOST. Hodnoceny jsou rovněž možnosti využití systému aktivních prvků pro natáčení podvozků. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.24132/acm.2018.436 eng
dc.relation.publisherversion https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454 eng
dc.project.ID TH01010455/Výzkum a vývoj třínápravového podvozku pro rozchod 1520 mm eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85059112624
dc.identifier.obd 39880870 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet