Digitální knihovnaUPCE
 

Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2018

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

This paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated.

Rozsah stran

p. 33-44

ISSN

1802-680X

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

TH01010455/Výzkum a vývoj třínápravového podvozku pro rozchod 1520 mm

Zdrojový dokument

Applied and Computational Mechanics, volume 12, issue: 1

Vydavatelská verze

https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

three-axle bogie, secondary suspension, flexi-coil spring, tilting pad, active element, guiding force, GOST standards, safety against derailment, multi-body simulation, třínápravový podvozek, sekundární vypružení, flexi-coil pružina, naklápěcí podložka, aktivní prvek, vodicí síla, normy GOST, bezpečnost proti vykolejení, multi-body simulace

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced