Modification of train resistance formulae for container trains based on operational run-down tests

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Michálek, Tomáš cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T07:50:08Z
dc.date.available 2019-05-22T07:50:08Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.issn 0954-4097 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72379
dc.description.abstract The method currently used for the estimation of train resistance based on specific train resistance has some shortcomings. This method is applied by various railway infrastructure managers, e.g. in the Czech Republic. In this article, first, the Czech formulae for the calculation of train resistance of freight trains are introduced and compared with selected foreign methods. Operational experience from recent years shows that the train resistance formulae used are too conservative and do not correspond to the state-of-the-art railway technology. Therefore, a modified approach for the estimation of train resistance is proposed in this paper. The modification is based on an analysis of run-down tests conducted with ordinary container trains currently operating on the Central European railway network. The contributing factors in the proposed train resistance formula are discussed. eng
dc.format p. 1588-1597 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, volume 232, issue: 6 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject train resistance eng
dc.subject train resistance formula eng
dc.subject container train eng
dc.subject operational run-down test eng
dc.subject rolling resistance eng
dc.subject aerodynamic resistance eng
dc.subject traction mechanics eng
dc.subject vozidlový odpor cze
dc.subject vzorec vozidlového odporu cze
dc.subject provozní výběhová zkouška cze
dc.subject odpor z valení cze
dc.subject aerodynamický odpor cze
dc.subject trakční mechanika cze
dc.title Modification of train resistance formulae for container trains based on operational run-down tests eng
dc.title.alternative Úprava vzorců vozidlových odporů kontejnerových vlaků na základě provozních výběhových zkoušek cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V současnosti používaná metoda stanovování vozidlových odporů založená na aplikaci vzorců měrného vozidlového odporu vykazuje několik nedostatků. Přesto je tato metoda používaná některými správci infrastruktury, např. v České republice. V tomto článku jsou nejprve představeny české vzorce pro výpočet vozidlového odporu nákladních vlaků a jsou porovnány s vybranými zahraničními metodami. Provozní zkušenosti z posledních let ukazují, že používané vzorce jsou příliš konzervativní a neodpovídají současnému stavu železniční techniky. Proto je v příspěvku navržena úprava metody výpočtu vozidlových odporů. Tato úprava je založena na analýze výsledků výběhových zkoušek provedených s běžnými kontejnerovými vlaky provozovanými na středoevropské železniční síti. Diskutovány jsou zde faktory, které navržené vzorce vozidlového odporu ovlivňují. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.1177/0954409717738690 eng
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.1177/0954409717738690 eng
dc.identifier.wos 000436065400002
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85043347841
dc.identifier.obd 39879095 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet