Vývoj polského hudebního života v druhé polovině 20. století
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2018
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomová práce je zaměřena na umělecké směry vstupující do polského hudebního života v druhé polovině 20. století, konkrétně na 50. a 60. léta. Pozornost je věnována klíčovým skladatelům, jejich tvorbě a uměleckému vývoji. V první části dochází ke zmapování období od konce druhé světové války do roku 1956, který se stal významným společenským předělem v podobě založení prvního polského soudobého hudebního festivalu. Druhá část se poté opírá o nástup nových avantgardních uměleckých směrů a jejich konkrétních projevů v oblasti hudby.
Rozsah stran
129 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Kulturní dějiny: Soudobé dějiny
Studijní program
Historické vědy
Signatura tištěné verze
D37572
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
polská hudba, avantgardní směry, dodekafonie, serialismus, punktualismus, témbrová hudba, aleatorika, neoklasicismus, socialistický realismus, Warszawska Jesień, Penderecki, Krzysztof, Lutosławski, Witold, Górecki, Henryk, Bacewicz, Grażyna, Baird, Tadeusz, Panufnik, Andrzej, Lissa, Zofia, Polish music, avant-garde trends, dodecaphony, serialism, punctualism, sonorism, aleatorism, neo-classicism, socialist realism, Warszawska Jesień, Penderecki, Krzysztof, Lutosławski, Witold, Górecki, Henryk, Bacewicz, Grażyna, Baird, Tadeusz, Panufnik, Andrzej, Lissa, Zofia