dc.contributor.advisor |
Téra, Michal |
|
dc.contributor.author |
Rýdlová, Aneta |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T06:10:17Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T06:10:17Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-03-31 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/70893 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce je věnována problematice polského školství během druhé světové války po přímém obsazení Polska nacistickým Německém a Sovětským svazem. Popisuje možnosti vzdělávání na území Generálního gouvernementu. Okamžité uzavření vysokých a středních škol vedlo k vytvoření tajné podzemní činnosti, jež napomohla v obtížných válečných podmínkách mnoha studentům aktivně se účastnit studia. Dále zobrazuje každodenní útrapy hitlerovského teroru na polském obyvatelstvu. |
cze |
dc.format |
57 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Polsko |
cze |
dc.subject |
druhá světová válka |
cze |
dc.subject |
tajné vzdělávání |
cze |
dc.subject |
Generální gouvernement |
cze |
dc.subject |
polské školství |
cze |
dc.subject |
okupace |
cze |
dc.subject |
Poland |
eng |
dc.subject |
Second World War |
eng |
dc.subject |
illegal education |
eng |
dc.subject |
General Government |
eng |
dc.subject |
polish school system |
eng |
dc.subject |
occupation |
eng |
dc.title |
Polské školství za druhé světové války |
cze |
dc.title.alternative |
Polish School System during World War Two |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kouba, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2018-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is devoted to the issue of Polish education during the Second World War after the direct occupation of Poland by nazi Germany and the Soviet Union. It describes the possibilities of education in the territory of the General Government. Immediate closure of universities and secondary schools has led to the creation of underground secret activities that have helped many students actively participate in the process of studying during the difficult times of war. It also depicts the daily suffering of the Polish population caused by means of unrestrected terror. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
SSEUP+HIST |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D37516 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cze |
dc.description.defence |
1. Představení práce autorkou. 2. Přečtení posudků. 3. Rozprava - použité prameny, otázka učebnic, vývoj polského školství během války a návzanost poměrů po válce, význam jednotlivých osobností. |
cze |
dc.identifier.stag |
32558 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |