Podniková sociální síť jako sociální pilíř v podniku
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpostprintDatum publikování
2017
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
V sociální oblasti se odpovědné chování podniků zaměřuje také na přístup k zaměstnancům. Psychologicko-sociální přístup v řízení lidských zdrojů vychází historicky ze školy lidských vztahů. Vymezují požadavky na osobnost řídících pracovníků, způsoby komunikace, řízení vztahů mezi zaměstnanci napříč organizační strukturou a způsoby zajištění sociálního pracovního prostředí k dosažení podnikových cílů. Příspěvek se zaměřuje na moderní informační technologii zvanou podniková sociální síť a na její možnost využití vedoucích pracovníků pro zajištění sociálního pilíře v podniku. Cílem příspěvku je zjistit kolik podniků v ČR využívá podnikovou sociální síť a zodpovědět stanovenou výzkumnou hypotézu týkající se dopadu podnikové sociální sítě na sociální aspekt pracovního prostředí. Metodologie příspěvku je na základě dotazníkového šetření, základní soubor zahrnoval podniky, využívající podnikové sociální sítě v ČR. Celková komparace získaných dat prezentuje současné trendy a doporučuje využívat moderní informační technologie.
Rozsah stran
p. 149-157
ISSN
1803-9782
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
ACC Journal, volume XXIII, issue: 3
Vydavatelská verze
http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC-Journal_3_2017.pdf
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
sociální pilíř, podniková sociální síť, řízení lidských zdrojů, podniky, social pillar, enterprise social network, human resource management, businesses