dc.contributor.author |
Mašek, Zdeněk
|
cze |
dc.contributor.author |
Novák, Jaroslav
|
cze |
dc.contributor.author |
Sadílek, Ondřej
|
cze |
dc.contributor.author |
Lelek, Tomáš
|
cze |
dc.date.accessioned |
2018-02-27T03:49:08Z |
|
dc.date.available |
2018-02-27T03:49:08Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
eng |
dc.identifier.issn |
1805-3386 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/70348 |
|
dc.description.abstract |
The paper describes the control of traction drive and control systems properties of special rail vehicle WŽB10.1-M used in Prague metro (subway). Measured values of main quantities of control system and experience from duty are included. Software for traction drive control system was developed at University of Pardubice. |
eng |
dc.format |
p. 77-83 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.relation.ispartof |
Transactions on Electrical Engineering, volume 6, issue: 3 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
rail |
eng |
dc.subject |
vehicle |
eng |
dc.subject |
metro |
eng |
dc.subject |
subway |
eng |
dc.subject |
traction |
eng |
dc.subject |
drive |
eng |
dc.subject |
diesel |
eng |
dc.subject |
engine |
eng |
dc.subject |
control |
eng |
dc.subject |
system |
eng |
dc.subject |
tractive |
eng |
dc.subject |
effort |
eng |
dc.subject |
WŽB |
eng |
dc.subject |
MUV |
eng |
dc.subject |
MMD |
eng |
dc.subject |
motorový |
cze |
dc.subject |
vozík |
cze |
dc.subject |
metro |
cze |
dc.subject |
trakční |
cze |
dc.subject |
pohon |
cze |
dc.subject |
diesel |
cze |
dc.subject |
motor |
cze |
dc.subject |
řídící |
cze |
dc.subject |
systém |
cze |
dc.subject |
tažná |
cze |
dc.subject |
síla |
cze |
dc.subject |
WŽB |
cze |
dc.subject |
MUV |
cze |
dc.subject |
MMD |
cze |
dc.title |
Control of diesel-electric AC/DC traction drive of motor truck WŽB 10.1-M |
eng |
dc.title.alternative |
Řízení diesel-elektrického AC/DC pohonu kolejového vozidla WŽB 10.1-M |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Příspěvek popisuje způsob řízení tračkního pohonu a funkce řídícího systéu pohonu speciálního kolejového vozidla WŽB10.1.-M používaného v metru Praha. Článek obsahuje zkušenosti ze zkušebního provozu a časové průběhy zásadních veličin regulace trakčního pohonu. Software řízení trakčního pohonu vozidla byl vyvinut na Univerzitě Pardubice. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
dc.relation.publisherversion |
http://www.transoneleng.org/2017/20173.pdf |
eng |
dc.project.ID |
TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel |
eng |
dc.identifier.obd |
39879948 |
eng |