Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective
ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprintSoubory
Datum publikování
2017
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
The insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016.
Rozsah stran
p. 57-63
ISSN
1335-4205
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina), volume 19, issue: 4
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
non-life insurance, motor third party liability insurance, seasonal analysis of time series, Henderson moving average filter, neživotní pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, analýza sezónnosti časových řad, Hendersonův filtr klouzavého průměru