Digitální knihovnaUPCE
 

Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků

Konferenční objektStatus neznámýpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Předmětem tohoto příspěvku je návrh úpravy stávající metodiky, která se používá pro výpočet vozidlového odporu nákladních vlaků v podmínkách SŽDC, a to se zaměřením na kontejnerové vlaky. Navrhovaná úprava vychází z hodnocení série výběhových zkoušek, které byly v rámci běžného provozu realizovány s kontejnerovými vlaky společnosti METRANS Rail v letech 2013 až 2016 na trati Brno–Břeclav. Kromě dvou různých přístupů k hodnocení získaných dat je zde ukázáno, jak se navržená úprava projeví v zátěžových tabulkách, resp. při stanovování technických normativů zátěže. Pozornost je věnována též využitelnosti metodiky v podmínkách provozu kontejnerových vlaků v tunelech.

Rozsah stran

p. 283-290

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Současné problémy v kolejových vozidlech 2017 : sborník příspěvků z XXIII. konference s mezinárodní účastí

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

Současné problémy v kolejových vozidlech 2017 : XXIII. konference s mezinárodní účastí (20.09.2017 - 22.09.2017, Česká Třebová)

ISBN

978-80-7560-085-1

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

vozidlový odpor, kontejnerový vlak, výběhová zkouška, zátěžová tabulka, tunelový faktor, trakční mechanika, train resistance, container train, run-down test, load table, tunnel factor, traction mechanics

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced