Význam managementu pro destinaci cestovního ruchu
Konferenční objektOtevřený přístuppeer-reviewedpostprintSoubory
Datum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Management v dnešní době ovlivňuje téměř všechny oblasti našeho života. Ve všech podnicích, firmách a společnostech se dnes bez plánování, organizování, rozhodování, motivování, komunikování, marketingu, kontroly a dalších souvisejících činností, neobejde žádné vedení. Všechny tyto procesy se objevují všude tam, kde má docházet k efektivnímu řízení. Ani v cestovním ruchu tomu není jinak. Management je proto i nezbytnou součástí organizování cestovního ruchu. Předložený příspěvek nejprve vymezuje obecně pojem managementu, věnuje se historii managementu. Dále vymezuje pojem cestovního ruchu a důležitost existence cestovního ruchu pro ekonomiku státu. Popisuje pojem destinace a předkládá SWOT analýzu cestovního ruchu České republiky pro možnosti jeho dalšího rozvoje. Příspěvek si klade za cíl zhodnotit význam managementu pro řízení destinace a v současné době rozvíjející se destinační management, jehož výsledkem jsou konkurenceschopné produkty cestovního ruchu.
Rozsah stran
p. 223-229
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Conference Proceedings The 13th Conference of Postgraduate Students and Young Scientists in Informatics, Management, Economics and Administration IMEA 2013
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
IMEA 2013 (26.09.2013 - 27.09.2013, Pardubice)
ISBN
978-80-7395-696-7
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
management, cestovní ruch, destinace, destinační management, management, tourism, destination, destination management