dc.contributor.advisor |
Zitková, Helena |
|
dc.contributor.author |
Ibrahim, Khadija
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-19T08:23:49Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T08:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-06-30 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69310 |
|
dc.description.abstract |
This diploma paper deals mainly with aims of English language teaching. The investigation primarily aims at determining and comparing the aims of ELT specified for the Secondary Education in both countries, Yemen and the Czech Republic. Therefore, it is an attempt to examine if these aims are clearly stated as well as to explore in which curricular document they are exactly stated. Furthermore, it tries to explore and points out the general aims represented in the key competencies. It is worth noting that, the comparison between both countries is to determine the similarities and the differences between them. |
eng |
dc.format |
96 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výukové cíle |
cze |
dc.subject |
kurikulární dokumenty |
cze |
dc.subject |
Jemen |
cze |
dc.subject |
Česká republika |
cze |
dc.subject |
komparativní studie |
cze |
dc.subject |
Bloomova taxonomie cílů |
cze |
dc.subject |
aims |
eng |
dc.subject |
ELT |
eng |
dc.subject |
curricular documents |
eng |
dc.subject |
Yemen |
eng |
dc.subject |
Czech Republic |
eng |
dc.subject |
comparative study |
eng |
dc.subject |
Bloom's revised taxonomy |
eng |
dc.title |
Aims in ELT. A comparison study between Yemen and the Czech Republic. |
eng |
dc.title.alternative |
Cíle v ELT. Komparativní studie zaměřená na srovnání Jemenu a České republiky. |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Reimannová, Irena |
|
dc.date.accepted |
2017-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato diplomová práce se zabývá především cíli ve výuce anglického jazyka. Výzkum si klade za cíl zjistit a následně porovnat cíle výuky anglického jazyka na středních školách v České republice a Jemenu dle náležitých kurikulárních dokumentů. Práce zkoumá, zda jsou cíle v těchto dokumentech jasně stanoveny. Dále se zabývá i obecnými cíli, respektive klíčovými kompetencemi a hledá rozdíly a podobnosti všech zmíněných cílů. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D36724 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
31498 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |