Digitální knihovnaUPCE
 

Negative Politeness Strategies in Business Correspondence

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This bachelor thesis deals with the usage of negative politeness strategies in business correspondence. The aim of the paper is to investigate the linguistic usage, its context and function. The paper is divided into a theoretical section, purpose of which is to investigate Brown and Levinson's pragma-linguistic concept of politeness and discuss the most common linguistic devices of negative politeness, their use and function. The analytical part consequently examines the linguistic features occurred in the provided sample of business correspondence.

Rozsah stran

95 s. (15 400 slov)

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk pro odbornou praxi

Studijní program

Filologie

Signatura tištěné verze

D36743

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

zdvořilost, negativní zdvořilostní strategie, nepřímost, modální slovesa, obchodní korespondence, politeness, negative politeness strategies, indirectness, modal verbs, business correspondence

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced