Negative Politeness Strategies in Business Correspondence
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2017
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This bachelor thesis deals with the usage of negative politeness strategies in business correspondence. The aim of the paper is to investigate the linguistic usage, its context and function. The paper is divided into a theoretical section, purpose of which is to investigate Brown and Levinson's pragma-linguistic concept of politeness and discuss the most common linguistic devices of negative politeness, their use and function. The analytical part consequently examines the linguistic features occurred in the provided sample of business correspondence.
Rozsah stran
95 s. (15 400 slov)
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk pro odbornou praxi
Studijní program
Filologie
Signatura tištěné verze
D36743
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
zdvořilost, negativní zdvořilostní strategie, nepřímost, modální slovesa, obchodní korespondence, politeness, negative politeness strategies, indirectness, modal verbs, business correspondence