xmlui.ArtifactBrowser.SimpleSearch.filter.source:Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997)
ISSN:1211-6610
Abstract:
Na zkušenostech Německa lze souhrnně konstatovat, že taktová doprava působí
pozitivně na image dráhy a také na vývoj počtu cestujících. Zvláště je třeba všimnout si
dvou zásad. Za prvé dosáhnout obsluhy stanic aspoň jednou za hodinu. Lepší je
půlhodinová obsluha, neboť vedle větší atraktivity se lépe naplňuje systematika integrálního
taktového jízdního řádu a proto je třeba méně investic do oblasti dopravní cesty. Také se už
nemusí čekat na přípoje. Proti tomu ovšem stojí potřeba větších investic na vozidla a větší
personální náklady. Kromě toho je třeba vyvarovat se prodloužení cestovních dob, které
vzniká zajišťováním přípojů. Neboť velký počet přímých cestujících (ve frankfurtském
dopravním sdružení 70% cestujících) by prodloužení cestovních dob neakceptoval a
odváděl by k používání osobních automobilů.