Taktová doprava

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Vonka, Jaroslav
dc.contributor.author Cempírek, Václav
dc.date.accessioned 2017-05-26T06:07:15Z
dc.date.available 2017-05-26T06:07:15Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.isbn 80-7194-130-1
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67960
dc.description.abstract Na zkušenostech Německa lze souhrnně konstatovat, že taktová doprava působí pozitivně na image dráhy a také na vývoj počtu cestujících. Zvláště je třeba všimnout si dvou zásad. Za prvé dosáhnout obsluhy stanic aspoň jednou za hodinu. Lepší je půlhodinová obsluha, neboť vedle větší atraktivity se lépe naplňuje systematika integrálního taktového jízdního řádu a proto je třeba méně investic do oblasti dopravní cesty. Také se už nemusí čekat na přípoje. Proti tomu ovšem stojí potřeba větších investic na vozidla a větší personální náklady. Kromě toho je třeba vyvarovat se prodloužení cestovních dob, které vzniká zajišťováním přípojů. Neboť velký počet přímých cestujících (ve frankfurtském dopravním sdružení 70% cestujících) by prodloužení cestovních dob neakceptoval a odváděl by k používání osobních automobilů. cze
dc.format p. 181-190 eng
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997)
dc.title Taktová doprava cze
dc.title.alternative Time keeping transport eng
dc.title.alternative Taktverkehr ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated On the base of Germany experiences we can in general state that the transport keeping the time influences positively the image of railways and the development of travellers number as well. There are two main principles that are to be taken into account: Firstlly it is the policy of reaching for the service of railway station at least once per hour. More convenient seems to be half an hour service, because it leads before greater attractivity to better fulfilling of integral time keeping system of time table, which evokes less need of investments to the transport infrastructure area. This also decreases the waiting time for connections. On the other side it evokes the need of greater investments on vehicles and staff expenses. It is also necessary beware the prolongation of the journey time caused by organising the connections. The great number of direct travellers (in the Franfurt Transport Association it is 70% of travellers) would not accept the time prolongation and it would lead to the personal cars usage. eng
dc.description.abstract-translated Aus den Erfahrungen in Deutschland lässt sich zusammenfassend feststellen, dass ein Taktverkehr sich positiv auf das Image der Bahn und auch die Entwicklung der Fahrgastzahlen auswirkt. Es sollten insbesondere zwei Grundsätze beachtet werden. Zum einen sollte die Bedienung der Halte mindestens stündlich erfolgen. Besser ist eine halbstündige Bedienung, da neben einer grösseren Attraktivität auch die Systematik des integralen Taktfahplans leichter erfüllt werden kann und deshalb weniger Investitionen im Fahrwerkbereich erforderlich sind. Auch rnüssen Anschlüsse nicht mehr abgewartet werden. Dem steht allerdings ein höherer Investitionsbedarf an Fahrzeugen und höhere Personalkosten entgegen. Ausserdern sollte Reisezeitverlängerungen, die auf Anschlusssicherunqen zurück zuführen sind, vermieden werden. Denn die grorsse Anzahl der Direktfahrer (beim Frankfurter Verkehrs Verbund 70%) würde eine Reisezeitverlängerung nicht akzeptieren und deshalb zum PKW abwenden. ger
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet