THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Schmidová, Eva cze
dc.contributor.author Hlavaty, Ivo cze
dc.contributor.author Hanus, Petr cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:19:04Z
dc.date.available 2017-05-11T11:19:04Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 1330-3651 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67695
dc.description.abstract Nowadays one of the most important parts, which are used in railway industry, are crossings, and principally the dynamic component of the operation exposures. A Mangalloy, also called as manganese steel or Hadfield steel, is a steel with alloys containing an average 13% of manganese and is unique for the reason that it combines high toughness and ductility with great work-hardening capacity. The wear resistance before the contact wear depends on the level of the surface hardening intensity, and the hardening process during operation consequently. For the reason is that abrasion resistance is proper to increase the carbon level above 1.4% and moreover, it could cause a problem in obtaining a homogenous austenitic structure which would be sufficiently free of carbide bordered grains. eng
dc.format p. 749-752 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Tehnicki Vjesnik, volume 23, issue: 3 eng
dc.rights open access eng
dc.subject Weldability, Hadfieldova ocel, Railway eng
dc.subject svařitelnost, Hadfieldova ocel, kolejnice cze
dc.title THE WELDABILITY OF THE STEEL WITH HIGH MANGANESE eng
dc.title.alternative Svařitelnost vysocemanganové oceli cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Železniční srdcovky jsou dynamicky nejvíce namáhané součásti kolejnic, kde je aplikována Hadfieldova ocel z důvodu vysoké houževnatosti a schopnosti deformačního zpevnění. Z důvodu vysokého obsahu uhlíku je u svarového spoje problematické získání homogenní austenitické struktury bez přítomnosti karbidů. Experimnetálně byly ověřovány tendence tvorby nežádoucích fází na svarovém rozhraní Hadfieldovy a nízkouhlíkové austenitické oceli. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.17559/TV-20150105134929 eng
dc.project.ID TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel eng
dc.identifier.wos 000383464100016
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84975229752
dc.identifier.obd 39877994 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet