Digitální knihovnaUPCE
 

Kolizní bod preferovaných způsobů dopravy a jeho model - přejezd pro cyklisty Pardubice Palackého

Článekpeer-reviewedpublished version
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

Článek je zaměřen na specifický kolizní bod dvou obecně preferovaných druhů dopravy – veřejné hromadné osobní dopravy a cyklistické dopravy. Řešen je světelně řízený přejezd pro cyklisty na Palackého třídě v Pardubicích, kde tím dochází ke zpomalování a zastavování části vozidel MHD a veřejné linkové dopravy. Provozní situace je vyhodnocena na základě realizovaných dopravních průzkumů. Dále je proveden výpočet propustnosti kolizního bodu. S cílem zlepšení kvality provozu je navrženo zřízení preference veřejné hromadné dopravy při činnosti světelného signalizačního zařízení. Tento návrh je vyhodnocen za tímto účelem vytvořeným simulačním modelem. V článku jsou uvedeny jak aspekty realizace preference v tomto praktickém případě, tak teoretické aspekty metod využitých při jejím posuzování.

Rozsah stran

p. 14-37

ISSN

1801-674X

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Perner´s Contacts, volume 11, issue: 3

Vydavatelská verze

http://pernerscontacts.upce.cz/44_2016/Bulicek.pdf

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

cyklistická doprava, kolizní bod, model, Pardubice, preference, propustnost, přejezd pro cyklisty, signální plán, simulace, světelné signalizační zařízení, veřejná hromadná osobní doprava, cycling, intersection node, model, Pardubice, preference, capacity, crossing for cyclists, signalling plan, simulation, traffic lights, public mass passenger transport

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced