dc.contributor.author |
Bulíček, Josef
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T11:00:56Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T11:00:56Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
cze |
dc.identifier.issn |
1210-3942 |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67465 |
|
dc.description.abstract |
Příspěvek je zaměřen na problematiku obsazování vlaků cestujícími, zejména v kontextu případného zpoždění vlaků. Zpoždění může být důvodem pro využití jiného vlaku, než bylo předpokládáno. Představen je navržený simulační model, umožňující zkoumání využití obsaditelnosti (kapacity) souprav. Model vytváří základnu pro modelování rozhodování cestujících v této situaci a následného obsazování vlaků. Nástroj může být využit jak pro ilustrační účely ve výuce, tak pro další výzkum, respektive i jako podpora rozhodování o obsaditelnosti nasazených souprav. Model je možné po drobné úpravě využít i v dalších podsystémech veřejné hromadné osobní dopravy. |
cze |
dc.format |
p. 28-31 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.relation.ispartof |
Nová železniční technika : nové železniční trendy, volume 25 (2017), issue: 2 |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
cestující |
cze |
dc.subject |
model |
cze |
dc.subject |
obsaditelnost |
cze |
dc.subject |
simulace |
cze |
dc.subject |
zpoždění |
cze |
dc.subject |
železniční doprava |
cze |
dc.subject |
passenger |
eng |
dc.subject |
model |
eng |
dc.subject |
occupancy |
eng |
dc.subject |
simulation |
eng |
dc.subject |
delay |
eng |
dc.subject |
railway transport |
eng |
dc.title |
Možnosti modelování využívání obsaditelnosti vlaků vzhledem k případným zpožděním |
cze |
dc.title.alternative |
Possibilities of Train Occupancy Modelling Due to Possible Delays |
eng |
dc.type |
article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The paper deals with trains occupancy especially in consideration of possible train delays. The delay may a reason for use of another train as supposed. The simulation model enables to study employment of train occupancy. The model serves for passenger decision in this situation and for the following occupation of the trains. The instrument may be used for teaching as well as for next research or as a support for decision on operating trains occupancy. The model may be also used for other sub-systems of mass passenger transport. |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
cze |
dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
dc.relation.publisherversion |
|
|
dc.identifier.obd |
39878783 |
cze |
dc.note |
|
cze |