Digitální knihovnaUPCE
 

EXAMINATION OF THE LOCAL MECHANICAL BEHAVIOR AFTER WELDING

Konferenční objektStatus neznámýpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Žilinská univerzita

Abstrakt

High strength steels used for rail vehicles chassis create advantages such as reduced weight, reduction of fuel consumption and increased payload. This motivation to convert the rail vehicles is currently substantially restricted due to effect of welding. The complex study of structural and mechanical changes caused by particular welding technology is necessary for successful adaptation of the improved steels grades. Domex 700MC, a thermo-mechanically hot rolled cold forming steel, characterized by a low carbon content and small additions of microalloying elements was tested in this study. The steel grade of S355 was examined as comparative commonly used steel.

Rozsah stran

p. 25-28

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

33rd International colloquium on Advaced Manufacturing and Repair Technologies in Vehicle Industry

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

33rd International colloquium on Advaced Manufacturing and Repair Technologies in Vehicle Industry (25.05.2016 - 27.05.2016)

ISBN

978-80-554-1214-6

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

dynamic yield strength, heat affected zone, local mechanical parameters, dynamická mez kluzu, tepelně ovlivněná oblast, lokální mechanické vlastnosti

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced