A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpublished versionSoubory
Datum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
JVE International
Abstrakt
Model based filtering is fast becoming a key instrument for maintenance and conditio monitoring of railway vehicles. This study presents the use of linear Kalman filtering scheme t identify vertical secondary suspension of a railway vehicle by using the vertical vibrations of vehicle due to vertical track irregularities. As well as the use of linear Kalman filtering scheme, weighted least squares estimation is used to identify vertical secondary spring coefficient as parameter by using residuals of the filter. In this investigation, a 7 degree of freedom dynami model of ERRI B176 benchmark vehicle is considered. Unlike previous studies, to the authors knowledge, this research provides the simplest estimation scheme for identification of secondar vertical spring parameter and can be used to achieve a cost-effective condition based maintenanc for railway vehicles.
Rozsah stran
p. 124-128
ISSN
2345-0533
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vibroengineering Procedia
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
21st International Conference on Vibroengineering (31.08.2016 - 01.09.2016)
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Kalman filtering, parameter estimation, railway vehicles, vehicle dynamics, vertical track irregularities, vertical vibrations, Kalmanova filtrace, odhad parametrů, kolejové vozidlo, svislé nerovnosti koleje, svislé vibrace