A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Onat, Altan cze
dc.contributor.author Kilinc, Onur cze
dc.contributor.author Lata, Michael cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:37:45Z
dc.date.available 2017-05-11T10:37:45Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 2345-0533 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67151
dc.description.abstract Model based filtering is fast becoming a key instrument for maintenance and conditio monitoring of railway vehicles. This study presents the use of linear Kalman filtering scheme t identify vertical secondary suspension of a railway vehicle by using the vertical vibrations of vehicle due to vertical track irregularities. As well as the use of linear Kalman filtering scheme, weighted least squares estimation is used to identify vertical secondary spring coefficient as parameter by using residuals of the filter. In this investigation, a 7 degree of freedom dynami model of ERRI B176 benchmark vehicle is considered. Unlike previous studies, to the authors knowledge, this research provides the simplest estimation scheme for identification of secondar vertical spring parameter and can be used to achieve a cost-effective condition based maintenanc for railway vehicles. eng
dc.format p. 124-128 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher JVE International eng
dc.relation.ispartof Vibroengineering Procedia eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject Kalman filtering eng
dc.subject parameter estimation eng
dc.subject railway vehicles eng
dc.subject vehicle dynamics eng
dc.subject vertical track irregularities eng
dc.subject vertical vibrations eng
dc.subject Kalmanova filtrace cze
dc.subject odhad parametrů cze
dc.subject kolejové vozidlo cze
dc.subject svislé nerovnosti koleje cze
dc.subject svislé vibrace cze
dc.title A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles eng
dc.title.alternative Lineární Kalmanova filtrace pro odhad svislé tuhosti sekundárního vypružení kolejových vozidel cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Filtrování založené na modelu se stává klíčovým nástrojem pro údržbu a sledování kolejových vozidel. Tato studie představuje použití lineární Kalmanovy filtrace k identifikaci vertikální sekundární tuhosti železničních vozidel, kdy vertikální vibrace vozidla vznikají od vertikální nerovnosti trati. Uvažujeme dynamický model referenčního vozidla podle ERRI B176 se 7 stupni volnosti. Na rozdíl od jiných studií, tento výzkum poskytuje nejjednodušší odhad pro identifikaci vertikálních parametrů sekundárních pružin a může být použit k dosažení nákladové efektivity údržby kolejových vozidel. cze
dc.event 21st International Conference on Vibroengineering (31.08.2016 - 01.09.2016) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84992707518
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84992707518
dc.identifier.obd 39877392 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet