Digitální knihovnaUPCE
 

A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles

Konferenční objektStatus neznámýpeer-reviewedpublished version
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

JVE International

Abstrakt

Model based filtering is fast becoming a key instrument for maintenance and conditio monitoring of railway vehicles. This study presents the use of linear Kalman filtering scheme t identify vertical secondary suspension of a railway vehicle by using the vertical vibrations of vehicle due to vertical track irregularities. As well as the use of linear Kalman filtering scheme, weighted least squares estimation is used to identify vertical secondary spring coefficient as parameter by using residuals of the filter. In this investigation, a 7 degree of freedom dynami model of ERRI B176 benchmark vehicle is considered. Unlike previous studies, to the authors knowledge, this research provides the simplest estimation scheme for identification of secondar vertical spring parameter and can be used to achieve a cost-effective condition based maintenanc for railway vehicles.

Rozsah stran

p. 124-128

ISSN

2345-0533

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vibroengineering Procedia

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

21st International Conference on Vibroengineering (31.08.2016 - 01.09.2016)

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Kalman filtering, parameter estimation, railway vehicles, vehicle dynamics, vertical track irregularities, vertical vibrations, Kalmanova filtrace, odhad parametrů, kolejové vozidlo, svislé nerovnosti koleje, svislé vibrace

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced