Determination of the content of impurities in motor oils in the case of urban public transport buses
Konferenční objektStatus neznámýpeer-reviewedpostprintDatum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita obrany v Brně
Abstrakt
Among the main tasks of every vehicle fleet operator is to ensure trouble-free service, is the priority being to secure the trouble-free running of vehicle engines in all operating conditions. Last but not least, efficiency is also required. Due to the greater oil content in bus vehicles than automobiles, there is an effort made to change the oil after the longest time of operation. This paper will compare the results of determining the content of impurities in the engine oil with the REO 31 device according to the methodology used in the laboratory of tribotechnical diagnostics, Jan Perner Transport Faculty, University of Pardubice and with the TCM device according to the methodology used in transport companies.
Rozsah stran
p. 197-205
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Deterioration, Dependability, Diagnostics 2016
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
Deterioration, Dependability, Diagnostics 2016 (11.10.2016 - 12.10.2016)
ISBN
978-80-7231-376-1
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
engine oil, tribotechnical diagnostics, change interval, lubricant analysis, overall contamination of engine oil, motorový olej, tribotechnická diagnostika, výměnný interval, analýza maziva, celkové znečištění motorového oleje