dc.contributor.author |
Chocholáč, Jan
|
cze |
dc.contributor.author |
Kudláčková, Nina
|
cze |
dc.contributor.author |
Salava, Daniel
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:30:11Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:30:11Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
cze |
dc.identifier.isbn |
978-80-7560-003-5 |
cze |
dc.identifier.issn |
|
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67048 |
|
dc.description.abstract |
Článek se zabývá problematikou e-commerce z hlediska marketingového mixu podniků, kdy může být e-commerce neboli elektronické obchodování využito jako jeden z marketingových nástrojů a může se stát zásadním aspektem z hlediska konkurenční výhody na trhu. Příspěvek analyzuje využití elektronického obchodování k nákupu zboží a služeb uživateli internetu ze zemí Evropské unie v letech 2007-2015 a sleduje jeho vývoj. |
cze |
dc.format |
p. 157-163 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
IPoCC 2016 - Sborník příspěvků mezinárodní konference |
cze |
dc.rights |
open access |
cze |
dc.subject |
e-commerce |
cze |
dc.subject |
marketingový nástroj |
cze |
dc.subject |
marketingový mix |
cze |
dc.subject |
distribuce |
cze |
dc.subject |
e-commerce |
eng |
dc.subject |
marketing tool |
eng |
dc.subject |
marketing mix |
eng |
dc.subject |
distribution |
eng |
dc.title |
VYUŽITÍ E-COMMERCE JAKO MARKETINGOVÉHO NÁSTROJE Z HLEDISKA MARKETINGOVÉHO MIXU |
cze |
dc.title.alternative |
Utilization of e-commerce as marketing tool from the marketing mix point of view |
eng |
dc.type |
ConferenceObject |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The article deals with problems of e-commerce from the marketing mix point of view. It focuses on companies which could use e-commerce as one of marketing tools to obtain competitive advantage in the market. The development of utilization of e-commerce in the shopping process of Internet users in European Union in years 2007 and 2015 is also analysed in this article. |
eng |
dc.event |
IPoCC 2016 - International Postal and e-Communications Conference (13.09.2016 - 14.09.2016) |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
cze |
dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
dc.identifier.obd |
39876850 |
cze |