S problémem docházky žáků do škol se lidstvo potýkalo už od nepaměti. Každá etapa
historické vývoje našeho školství se potýkala s různými faktory. V minulosti byla absence ve
školách zapříčiněna zejména menší vzdělaností. Preferována byla domácí práce v zemědělství.
I v současnosti se stále více setkáváme s vyšší a vyšší absencí žáků ve školách. Absence se pak
stává často řešeným problémem na pedagogických poradách.
Hlavním přínosem této závěrečné práce by mělo být zhodnocení faktorů, které mohou
ovlivňovat docházku žáků do středních škol. Čtenář by měl po přečtení této práce získat
základní náhled do dané problematiky.
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část popisuje zjištěné faktory
v teoretické rovině. Podkladem pro první část byl předvýzkum v rámci předmětu Metodologie.
Druhá část rozpracovává problém pomocí metodologického výzkumu, který zkoumá jednotlivé
faktory pomocí kvalitativní metody s následným statistickým vyhodnocením.