Hedging Devices in Academic Writing
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The aim of this master thesis is to analyze the use of hedging devices in academic writing. The theoretical part defines the term hedging and describes the most frequently used hedging devices represented by modal verbs, lexical verbs, adjectives and adverbs. Special attention is paid to their epistemic meaning. The practical part analyzes the frequency of occurrences of hedges in the chosen bachelor theses. Eventually, the prevailing tendencies are described and interpreted with respect to the context and functional style.
Rozsah stran
160 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D33706
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
prostředky atenuace, epistémická modality, deontická modalita, tentativnost, akademický styl, hedging devices, epistemic modality, deontic modality, tentativeness, academic style