Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku masové komunikace a její využití v rámci marketingové komunikace v chemických průmyslových podnicích. Na základě rešerše odborné literatury byl nejprve vymezen pojem masová komunikace včetně jejích specifik a funkcí. Následně byly popsány funkce, klasifikace a druhy masových médií. Poslední část teoretické části práce je soustředěna na specifikaci marketingové komunikace podniku a rámcově je teoreticky vymezeno vyuţití masové komunikace v rámci marketingové komunikace podniku.
Navazující praktická část diplomové práce popisuje a shrnuje výsledky primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na zjištění současného využití masové komunikace a masových médií v rámci marketingové komunikace ve třech vybraných podnicích chemického průmyslu v České republice. Výsledky jsou shrnuty formou zpráv z výzkumu v každém ze zkoumaných podniků. Závěrem jsou zjištěné informace diskutovány a jsou formulována doporučení pro zlepšení využívání masové komunikace a masových médií v rámci marketingové komunikace zkoumaných průmyslových podniků.