Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KEEZ DFJP (Ing.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5746

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 38
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Vyšetřování zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s měničovými napájecími stanicemi
    (Univerzita Pardubice, 2023) Cerman, Ladislav; Novák, Jaroslav; Mlynařík, Ladislav
    Předkládaná diplomová práce se zabývá vyšetřováním zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s kombinací měničových a konvenčních napájecích stanic. Práce se nejprve zabývá parametrizací trakčního obvodu se spojitým napájením. Následuje vytvoření simulačních modelů sloužících pro vyšetřování zkratových poměrů a porovnání vypočtených hodnot s reálně změřenými hodnotami. Poslední část práce se zabývá shrnutím teoretických informací o distančních ochranách a jejich nastavováním za pomoci simulačního zpracování indikace zkratů v trakčním obvodu.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť
    (Univerzita Pardubice, 2022) Ficbauer, Michal; Sýkora, Petr; Kladívko, Vojtěch
    Hlavním cílem diplomové práce je posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť. Práce nejprve popisuje veličiny kvalifikující kvalitu elektrické energie z pohledu dodávky a odběru. Následuje rešerše prakticky používaných nabíječů pro elektrická silniční vozidla a technických norem vztahujících se na danou problematiku. Dále je uveden vlastní návrh metodiky měření vlivů nabíjení vozidel na napájecí síť. Nedílnou součástí práce je také interpretace a porovnání prakticky naměřených hodnot během nabíjení několika konkrétních silničních vozidel.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Vyhodnocení vlivu nabíjení elektromobilů na distribuční síť
    (Univerzita Pardubice, 2022) Hošek, Jan; Sýkora, Petr; Randa, Jiří
    Tato diplomová práce se v první části zabývá energetickými požadavky elektromobilů při nabíjení a popisuje různé způsoby nabíjení z pohledu uživatele elektrického vozidla. Dále se věnuje jednotlivým druhům dobíjecích stanic a popisuje postupný vývoj elektromobility v ČR. Následující dvě části se věnují stanovením vhodných lokalit z hlediska možného nabíjení elektromobilů a energetickým požadavkům při stanovených počtech dobíjecích stanic. Poslední část se zabývá analýzou zatížení sítě ve stanovených lokalitách a návrhem změn, které zajistí správný chod distribuční sítě při nabíjení.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Koncepční studie elektrifikace tratí v oblasti severovýchodních Čech
    (Univerzita Pardubice, 2022) Kulich, Lukáš; Novák, Jaroslav; Musálek, Lubomír
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem rozmístění a dimenzováním trakčních napájecích stanic 25 kV a 50 Hz konvenční koncepce v oblasti severních Čech v kontextu s provozním zatížením tratí a s energetickou infrastrukturou. Porovnává se zde provedení napájení tratí napájecími stanicemi klasické koncepce s provedením v, němž dojde k použití kombinace klasických napájecích stanic se stanicemi měničovými. Dále je zde vyhodnoceno chování napájecích stanic během zkratu na vedení a to, jak v případě nasazení jedné napájecí stanice, tak jejich kombinace vzhledem k závislosti na vzdálenosti zkratu od napájecí stanice. Závěr této práce porovnává výsledky obou konceptů.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Automatická zkouška brzdy železničního nákladního vozu
    (Univerzita Pardubice, 2021) Vávra, Antonín; Mlynařík, Ladislav; Korejtko, Jan
    Tato diplomová práce se zabývá možnostmi automatizace zkoušky brzdy nákladních železničních vozů, která by nahradila problematiku časových ztrát a chybového faktoru člověka, které v souvislostmi se zkouškami brzd vznikají. V práci jsou probrány jednotlivé druhy zkoušek brzdy, kde je zhodnoceno, jakou zkoušku brzdy je vhodné automatizovat. Následně jsou probrány jednotlivé úkony úplné zkoušky brzdy. V další části je probráno, které úkony lze automatizovat a které ne. Tato část obsahuje i návrh automatizace úkonů. V hlavní části diplomové práce je probrána problematika komunikace mezi vozy z hlediska identifikace soupravy a jsou zde rozděleny i jednotlivé možnosti řešení.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    VÝUKOVÝ PANEL INTELIGENTNÍ ELEKTROINSTALACE
    (Univerzita Pardubice, 2021) Jaroš, Michal; Sadílek, Ondřej; Jungwirth, Jan
    Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výukového panelu inteligentní elektroinstalace. První část práce seznamuje s problematikou inteligentních elektroinstalací a obsahuje popis systémů iNELS a Foxtrot. Druhá část popisuje již samotný vývoj výukového panelu. V této části je detailně nastíněn postup realizace výukového panelu od definice požadovaných funkcí přes výběr vhodných komponent, dále jeho výroba, fyzické zapojení a následně návrh a implementace softwaru.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh a realizace regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1
    (Univerzita Pardubice, 2020) Zubalík, Cyril; Sýkora, Petr
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1. První část práce je věnována pojednání o motorovém voze, zdrojové soustavě, vlastnostech této soustavy a základním způsobům regulace derivačního dynama. Druhou částí práce je návrh a výroba nového regulátoru dobíjení, jehož cílem je odstranit nevýhody původního regulátoru a umožnit i některá vylepšení.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh a realizace regulátoru napětí synchronního generátoru
    (Univerzita Pardubice, 2020) Vlček, Ondřej; Sýkora, Petr; Straka, Libor
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru napětí pro synchronní generátor. Práce je rozdělena na devět kapitol. První slouží k připomenutí základních vlastností synchronních motorů. Druhá a třetí pojednává o regulátorech a budicích soustavách. Následuje stanovení cílů a požadavku na regulátor. Další kapitoly jsou věnovány samotnému návrhu se všemi důležitými podrobnostmi, realizaci navrženého regulátoru a podrobnému testování správné funkce. Poslední kapitola se věnuje instalaci nového regulátoru do staré budicí soustavy generátoru.
  • Náhled
    Diplomová práceOtevřený přístup
    Ověření naplnění výchozích funkčních požadavků na implementaci ETCS L2 v podmínkách dané železniční infrastruktury
    (Univerzita Pardubice, 2018) Kolář, Daniel; Ouředníček, Jan; Lukšík, Jan
    Práce se zabývá tvorbou a ověřením funkčních požadavků na interoperabilní vlakový zabezpečovací systém ETCS. Obsahuje poznatky a nabyté zkušenosti při tvorbě dokumentované specifikace chování systému ETCS včetně vysvětlení smyslu dalších atributů funkčních požadavků potřebných ke kvalitnímu vedení projektu. Po provedení analýzy a popisu charakteru funkčních požadavků bylo provedeno uplatnění metod testového ověření naplnění několika vybraných funkčních požadavků.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh metodiky chránění rozvodných zařízení vvn, vn drážní energetiky
    (Univerzita Pardubice, 2018) Mihál, Lukáš; Mlynařík, Ladislav; Satori, Michal
    Práce představuje metodiku návrhu ochran pro napájecí stanice drážní energetiky dle dvou základních předpisů, staršího předpisu SR 34 a modernějšího předpisu ČSN 33 3051. Práce také představuje další předpisy pro navrhování ochran, které doplňují výše zmíněné předpisy a normy. V teoretické části práce je zobrazen historický vývoj chránění, souhrn požadavků na metodiky chránění, konkrétní typy používaných ochran pro jednotlivá zařízení a chráněné úseky a nakonec popis jednotlivých elektrických zařízení a rozvodů drážní energetiky. V praktické části práce jsou zobrazena schémata s osazením ochran dle platných norem a předpisů doplněných praktickými zkušenostmi projektantů Elektrizace železnic Praha a.s. Dále jsou zde uvedeny diagramy chránění s dosahy a časovým nastavením jednotlivých ochran pro doplnění celkové představy chránění.