Diplomové práce / Theses KEEZ DFJP (Ing.)
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5746
Procházet
38 výsledky
Search Results
Diplomová práce Otevřený přístup Vyšetřování zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s měničovými napájecími stanicemi(Univerzita Pardubice, 2023) Cerman, Ladislav; Novák, Jaroslav; Mlynařík, LadislavPředkládaná diplomová práce se zabývá vyšetřováním zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s kombinací měničových a konvenčních napájecích stanic. Práce se nejprve zabývá parametrizací trakčního obvodu se spojitým napájením. Následuje vytvoření simulačních modelů sloužících pro vyšetřování zkratových poměrů a porovnání vypočtených hodnot s reálně změřenými hodnotami. Poslední část práce se zabývá shrnutím teoretických informací o distančních ochranách a jejich nastavováním za pomoci simulačního zpracování indikace zkratů v trakčním obvodu.Diplomová práce Otevřený přístup Posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť(Univerzita Pardubice, 2022) Ficbauer, Michal; Sýkora, Petr; Kladívko, VojtěchHlavním cílem diplomové práce je posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť. Práce nejprve popisuje veličiny kvalifikující kvalitu elektrické energie z pohledu dodávky a odběru. Následuje rešerše prakticky používaných nabíječů pro elektrická silniční vozidla a technických norem vztahujících se na danou problematiku. Dále je uveden vlastní návrh metodiky měření vlivů nabíjení vozidel na napájecí síť. Nedílnou součástí práce je také interpretace a porovnání prakticky naměřených hodnot během nabíjení několika konkrétních silničních vozidel.Diplomová práce Otevřený přístup Vyhodnocení vlivu nabíjení elektromobilů na distribuční síť(Univerzita Pardubice, 2022) Hošek, Jan; Sýkora, Petr; Randa, JiříTato diplomová práce se v první části zabývá energetickými požadavky elektromobilů při nabíjení a popisuje různé způsoby nabíjení z pohledu uživatele elektrického vozidla. Dále se věnuje jednotlivým druhům dobíjecích stanic a popisuje postupný vývoj elektromobility v ČR. Následující dvě části se věnují stanovením vhodných lokalit z hlediska možného nabíjení elektromobilů a energetickým požadavkům při stanovených počtech dobíjecích stanic. Poslední část se zabývá analýzou zatížení sítě ve stanovených lokalitách a návrhem změn, které zajistí správný chod distribuční sítě při nabíjení.Diplomová práce Otevřený přístup Koncepční studie elektrifikace tratí v oblasti severovýchodních Čech(Univerzita Pardubice, 2022) Kulich, Lukáš; Novák, Jaroslav; Musálek, LubomírTato diplomová práce se zabývá návrhem rozmístění a dimenzováním trakčních napájecích stanic 25 kV a 50 Hz konvenční koncepce v oblasti severních Čech v kontextu s provozním zatížením tratí a s energetickou infrastrukturou. Porovnává se zde provedení napájení tratí napájecími stanicemi klasické koncepce s provedením v, němž dojde k použití kombinace klasických napájecích stanic se stanicemi měničovými. Dále je zde vyhodnoceno chování napájecích stanic během zkratu na vedení a to, jak v případě nasazení jedné napájecí stanice, tak jejich kombinace vzhledem k závislosti na vzdálenosti zkratu od napájecí stanice. Závěr této práce porovnává výsledky obou konceptů.Diplomová práce Otevřený přístup Automatická zkouška brzdy železničního nákladního vozu(Univerzita Pardubice, 2021) Vávra, Antonín; Mlynařík, Ladislav; Korejtko, JanTato diplomová práce se zabývá možnostmi automatizace zkoušky brzdy nákladních železničních vozů, která by nahradila problematiku časových ztrát a chybového faktoru člověka, které v souvislostmi se zkouškami brzd vznikají. V práci jsou probrány jednotlivé druhy zkoušek brzdy, kde je zhodnoceno, jakou zkoušku brzdy je vhodné automatizovat. Následně jsou probrány jednotlivé úkony úplné zkoušky brzdy. V další části je probráno, které úkony lze automatizovat a které ne. Tato část obsahuje i návrh automatizace úkonů. V hlavní části diplomové práce je probrána problematika komunikace mezi vozy z hlediska identifikace soupravy a jsou zde rozděleny i jednotlivé možnosti řešení.Diplomová práce Otevřený přístup VÝUKOVÝ PANEL INTELIGENTNÍ ELEKTROINSTALACE(Univerzita Pardubice, 2021) Jaroš, Michal; Sadílek, Ondřej; Jungwirth, JanDiplomová práce se zabývá návrhem a realizací výukového panelu inteligentní elektroinstalace. První část práce seznamuje s problematikou inteligentních elektroinstalací a obsahuje popis systémů iNELS a Foxtrot. Druhá část popisuje již samotný vývoj výukového panelu. V této části je detailně nastíněn postup realizace výukového panelu od definice požadovaných funkcí přes výběr vhodných komponent, dále jeho výroba, fyzické zapojení a následně návrh a implementace softwaru.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh a realizace regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1(Univerzita Pardubice, 2020) Zubalík, Cyril; Sýkora, PetrTato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1. První část práce je věnována pojednání o motorovém voze, zdrojové soustavě, vlastnostech této soustavy a základním způsobům regulace derivačního dynama. Druhou částí práce je návrh a výroba nového regulátoru dobíjení, jehož cílem je odstranit nevýhody původního regulátoru a umožnit i některá vylepšení.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh a realizace regulátoru napětí synchronního generátoru(Univerzita Pardubice, 2020) Vlček, Ondřej; Sýkora, Petr; Straka, LiborTato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru napětí pro synchronní generátor. Práce je rozdělena na devět kapitol. První slouží k připomenutí základních vlastností synchronních motorů. Druhá a třetí pojednává o regulátorech a budicích soustavách. Následuje stanovení cílů a požadavku na regulátor. Další kapitoly jsou věnovány samotnému návrhu se všemi důležitými podrobnostmi, realizaci navrženého regulátoru a podrobnému testování správné funkce. Poslední kapitola se věnuje instalaci nového regulátoru do staré budicí soustavy generátoru.Diplomová práce Otevřený přístup Ověření naplnění výchozích funkčních požadavků na implementaci ETCS L2 v podmínkách dané železniční infrastruktury(Univerzita Pardubice, 2018) Kolář, Daniel; Ouředníček, Jan; Lukšík, JanPráce se zabývá tvorbou a ověřením funkčních požadavků na interoperabilní vlakový zabezpečovací systém ETCS. Obsahuje poznatky a nabyté zkušenosti při tvorbě dokumentované specifikace chování systému ETCS včetně vysvětlení smyslu dalších atributů funkčních požadavků potřebných ke kvalitnímu vedení projektu. Po provedení analýzy a popisu charakteru funkčních požadavků bylo provedeno uplatnění metod testového ověření naplnění několika vybraných funkčních požadavků.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh metodiky chránění rozvodných zařízení vvn, vn drážní energetiky(Univerzita Pardubice, 2018) Mihál, Lukáš; Mlynařík, Ladislav; Satori, MichalPráce představuje metodiku návrhu ochran pro napájecí stanice drážní energetiky dle dvou základních předpisů, staršího předpisu SR 34 a modernějšího předpisu ČSN 33 3051. Práce také představuje další předpisy pro navrhování ochran, které doplňují výše zmíněné předpisy a normy. V teoretické části práce je zobrazen historický vývoj chránění, souhrn požadavků na metodiky chránění, konkrétní typy používaných ochran pro jednotlivá zařízení a chráněné úseky a nakonec popis jednotlivých elektrických zařízení a rozvodů drážní energetiky. V praktické části práce jsou zobrazena schémata s osazením ochran dle platných norem a předpisů doplněných praktickými zkušenostmi projektantů Elektrizace železnic Praha a.s. Dále jsou zde uvedeny diagramy chránění s dosahy a časovým nastavením jednotlivých ochran pro doplnění celkové představy chránění.