Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KEEZ DFJP (Ing.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5746

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 110
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Analýza energetických toků elektromobilu
    (Univerzita Pardubice, 2024) Zimmer, Vojtěch; Mašek, Zdeněk
    Cílem této diplomové práce je provést vybraná měření na elektromobilu s následnou analýzou energetických toků. V první části je uveden popis vozidla a přípravy válcového dynamometru na měření. Druhá část se zabývá již konkrétním měřením na jedoucím i stojícím vozidle. Zároveň je vytvořen i matematický model vozidla pro porovnání naměřených hodnot s teoreticky vypočtenými.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Vyšetřování zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s měničovými napájecími stanicemi
    (Univerzita Pardubice, 2023) Cerman, Ladislav; Novák, Jaroslav; Mlynařík, Ladislav
    Předkládaná diplomová práce se zabývá vyšetřováním zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s kombinací měničových a konvenčních napájecích stanic. Práce se nejprve zabývá parametrizací trakčního obvodu se spojitým napájením. Následuje vytvoření simulačních modelů sloužících pro vyšetřování zkratových poměrů a porovnání vypočtených hodnot s reálně změřenými hodnotami. Poslední část práce se zabývá shrnutím teoretických informací o distančních ochranách a jejich nastavováním za pomoci simulačního zpracování indikace zkratů v trakčním obvodu.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh modifikací principů spouštění a ukončování výstrahy železničních přejezdových zabezpečovacích zařízení
    (Univerzita Pardubice, 2023) Čadský, Miroslav; Ouředníček, Jan; Mrmus, Pavol
    Cílem diplomové práce je identifikace a shrnutí nedostatků stávajících řešení spouštění a ukončování výstrahy na úrovňových přejezdech v rámci železniční sítě Správy Železnic v ČR. Následné vytvoření systémového návrhu řešení identifikovaných problémů v rámci stávajících principů řízení výstrahy přejezdu, ale i uvažování ostatních zabezpečovacích systémů, jako je zaváděný systém ETCS. V souvislosti s tím se práce zaměřuje na simulace a vyhodnocení navrhovaných řešení s využitím programu Matlab Simulink.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Simulační ověření spotřeby aku vozidla na trati Tábor-Bechyně
    (Univerzita Pardubice, 2023) Chudlařský, Ondřej; Mlynařík, Ladislav
    Tato práce se zabývá simulací spotřeby akumulátorového vozidla na železniční trati z Tábora do Bechyně. V teoretické části seznamuje čtenáře se samotnou tratí a simulovaným vozidlem, včetně obecného popisu a příkladů skutečných aku vozidel. Dále je v této práci popsána problematika trakčních výpočtů, na jejichž základě byl sestaven simulační program v Matlabu. Cílem práce je určení spotřeby vozidla a posouzení vhodnosti nasazení na tuto trať v porovnání se současným elektrickým provozem.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť
    (Univerzita Pardubice, 2022) Ficbauer, Michal; Sýkora, Petr; Kladívko, Vojtěch
    Hlavním cílem diplomové práce je posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť. Práce nejprve popisuje veličiny kvalifikující kvalitu elektrické energie z pohledu dodávky a odběru. Následuje rešerše prakticky používaných nabíječů pro elektrická silniční vozidla a technických norem vztahujících se na danou problematiku. Dále je uveden vlastní návrh metodiky měření vlivů nabíjení vozidel na napájecí síť. Nedílnou součástí práce je také interpretace a porovnání prakticky naměřených hodnot během nabíjení několika konkrétních silničních vozidel.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Vyhodnocení vlivu nabíjení elektromobilů na distribuční síť
    (Univerzita Pardubice, 2022) Hošek, Jan; Sýkora, Petr; Randa, Jiří
    Tato diplomová práce se v první části zabývá energetickými požadavky elektromobilů při nabíjení a popisuje různé způsoby nabíjení z pohledu uživatele elektrického vozidla. Dále se věnuje jednotlivým druhům dobíjecích stanic a popisuje postupný vývoj elektromobility v ČR. Následující dvě části se věnují stanovením vhodných lokalit z hlediska možného nabíjení elektromobilů a energetickým požadavkům při stanovených počtech dobíjecích stanic. Poslední část se zabývá analýzou zatížení sítě ve stanovených lokalitách a návrhem změn, které zajistí správný chod distribuční sítě při nabíjení.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Koncepční studie elektrifikace tratí v oblasti severovýchodních Čech
    (Univerzita Pardubice, 2022) Kulich, Lukáš; Novák, Jaroslav; Musálek, Lubomír
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem rozmístění a dimenzováním trakčních napájecích stanic 25 kV a 50 Hz konvenční koncepce v oblasti severních Čech v kontextu s provozním zatížením tratí a s energetickou infrastrukturou. Porovnává se zde provedení napájení tratí napájecími stanicemi klasické koncepce s provedením v, němž dojde k použití kombinace klasických napájecích stanic se stanicemi měničovými. Dále je zde vyhodnoceno chování napájecích stanic během zkratu na vedení a to, jak v případě nasazení jedné napájecí stanice, tak jejich kombinace vzhledem k závislosti na vzdálenosti zkratu od napájecí stanice. Závěr této práce porovnává výsledky obou konceptů.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Analýza trakčních odběrů měničových napájecích stanic 25 kV 50 Hz
    (Univerzita Pardubice, 2021) Žižlavský, Petr; Novák, Jaroslav; Novák, Zdeněk
    Tato diplomová práce se zabývá obsluhou výpočetního modelu, který simuluje zatížení napájecích stanic v definované lokalitě. Nejprve je popsán krátký úvod k měničovým napájecím stanicím a uvedení sledované oblasti tratí. Následně práce obsahuje informace pro práci s výpočetním modelem, způsob organizace vstupních a výstupních dat. Dále je shrnut postup pří tvorbě dopravních scénářů, uspořádání jednotlivých vlaků v jízdních řádech a definice uvažovaných vlaků na trati. Poslední část práce hodnotí výstupy z modelu a jejich smysluplnost. Interpretuje výsledky a na jejich základě činí závěry.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh energetických toků v elektromobilu s fotovoltaickým nabíjením
    (Univerzita Pardubice, 2021) Scheer, Zdeněk Adrian; Mašek, Zdeněk; Straka, Libor
    Diplomová práce se věnuje možnostem aplikace fotovoltaických panelů pro osobní silniční vozidla s elektrickým pohonem. Problematika je řešena především po energetické stránce. Nejprve jsou v práci obsaženy přehledy jednotlivých spotřeb elektromobilu a možnosti integrace solárních panelů do vozidla. Byly namodelovány průběhy výkonů fotovoltaických článků pro podmínky specifické pro jejich mobilní aplikaci. Jsou zde analyzovány jednotlivé možnosti využívání získané energie pro spotřeby elektromobilu z hlediska energetických toků v rámci elektromobilu. V závěru práce je shrnut celkový přínos fotovoltaického systému z pohledu energetického, ekonomického a ekologického.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Návrh monitoru reziduálních proudů v elektrické instalaci
    (Univerzita Pardubice, 2021) Závodník, Michal; Mašek, Zdeněk; Novák, Zdeněk
    Tato diplomová práce se zabývá teoretickým rozborem, praktickým návrhem a realizací monitoru reziduálního proudu. Práce popisuje současné možnosti použití monitorů reziduálních proudů v oblasti dopravy, shrnuje požadavky a teorii týkající se této problematiky a především popisuje realizaci vlastního prototypu monitoru reziduálního proudu. Vyvinutý prototyp je také otestován v laboratoři a praktické výsledky porovnány s teoretickými předpoklady.