Diplomové práce / Theses KEEZ DFJP (Ing.)
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/5746
Procházet
50 výsledky
Search Results
Diplomová práce Otevřený přístup Vyšetřování zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s měničovými napájecími stanicemi(Univerzita Pardubice, 2023) Cerman, Ladislav; Novák, Jaroslav; Mlynařík, LadislavPředkládaná diplomová práce se zabývá vyšetřováním zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s kombinací měničových a konvenčních napájecích stanic. Práce se nejprve zabývá parametrizací trakčního obvodu se spojitým napájením. Následuje vytvoření simulačních modelů sloužících pro vyšetřování zkratových poměrů a porovnání vypočtených hodnot s reálně změřenými hodnotami. Poslední část práce se zabývá shrnutím teoretických informací o distančních ochranách a jejich nastavováním za pomoci simulačního zpracování indikace zkratů v trakčním obvodu.Diplomová práce Otevřený přístup Posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť(Univerzita Pardubice, 2022) Ficbauer, Michal; Sýkora, Petr; Kladívko, VojtěchHlavním cílem diplomové práce je posouzení zpětných vlivů nabíjení elektrických silničních vozidel na napájecí síť. Práce nejprve popisuje veličiny kvalifikující kvalitu elektrické energie z pohledu dodávky a odběru. Následuje rešerše prakticky používaných nabíječů pro elektrická silniční vozidla a technických norem vztahujících se na danou problematiku. Dále je uveden vlastní návrh metodiky měření vlivů nabíjení vozidel na napájecí síť. Nedílnou součástí práce je také interpretace a porovnání prakticky naměřených hodnot během nabíjení několika konkrétních silničních vozidel.Diplomová práce Otevřený přístup Vyhodnocení vlivu nabíjení elektromobilů na distribuční síť(Univerzita Pardubice, 2022) Hošek, Jan; Sýkora, Petr; Randa, JiříTato diplomová práce se v první části zabývá energetickými požadavky elektromobilů při nabíjení a popisuje různé způsoby nabíjení z pohledu uživatele elektrického vozidla. Dále se věnuje jednotlivým druhům dobíjecích stanic a popisuje postupný vývoj elektromobility v ČR. Následující dvě části se věnují stanovením vhodných lokalit z hlediska možného nabíjení elektromobilů a energetickým požadavkům při stanovených počtech dobíjecích stanic. Poslední část se zabývá analýzou zatížení sítě ve stanovených lokalitách a návrhem změn, které zajistí správný chod distribuční sítě při nabíjení.Diplomová práce Otevřený přístup Koncepční studie elektrifikace tratí v oblasti severovýchodních Čech(Univerzita Pardubice, 2022) Kulich, Lukáš; Novák, Jaroslav; Musálek, LubomírTato diplomová práce se zabývá návrhem rozmístění a dimenzováním trakčních napájecích stanic 25 kV a 50 Hz konvenční koncepce v oblasti severních Čech v kontextu s provozním zatížením tratí a s energetickou infrastrukturou. Porovnává se zde provedení napájení tratí napájecími stanicemi klasické koncepce s provedením v, němž dojde k použití kombinace klasických napájecích stanic se stanicemi měničovými. Dále je zde vyhodnoceno chování napájecích stanic během zkratu na vedení a to, jak v případě nasazení jedné napájecí stanice, tak jejich kombinace vzhledem k závislosti na vzdálenosti zkratu od napájecí stanice. Závěr této práce porovnává výsledky obou konceptů.Diplomová práce Otevřený přístup VÝUKOVÝ PANEL INTELIGENTNÍ ELEKTROINSTALACE(Univerzita Pardubice, 2021) Jaroš, Michal; Sadílek, Ondřej; Jungwirth, JanDiplomová práce se zabývá návrhem a realizací výukového panelu inteligentní elektroinstalace. První část práce seznamuje s problematikou inteligentních elektroinstalací a obsahuje popis systémů iNELS a Foxtrot. Druhá část popisuje již samotný vývoj výukového panelu. V této části je detailně nastíněn postup realizace výukového panelu od definice požadovaných funkcí přes výběr vhodných komponent, dále jeho výroba, fyzické zapojení a následně návrh a implementace softwaru.Diplomová práce Otevřený přístup Automatická zkouška brzdy železničního nákladního vozu(Univerzita Pardubice, 2021) Vávra, Antonín; Mlynařík, Ladislav; Korejtko, JanTato diplomová práce se zabývá možnostmi automatizace zkoušky brzdy nákladních železničních vozů, která by nahradila problematiku časových ztrát a chybového faktoru člověka, které v souvislostmi se zkouškami brzd vznikají. V práci jsou probrány jednotlivé druhy zkoušek brzdy, kde je zhodnoceno, jakou zkoušku brzdy je vhodné automatizovat. Následně jsou probrány jednotlivé úkony úplné zkoušky brzdy. V další části je probráno, které úkony lze automatizovat a které ne. Tato část obsahuje i návrh automatizace úkonů. V hlavní části diplomové práce je probrána problematika komunikace mezi vozy z hlediska identifikace soupravy a jsou zde rozděleny i jednotlivé možnosti řešení.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh a realizace regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1(Univerzita Pardubice, 2020) Zubalík, Cyril; Sýkora, PetrTato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru dobíjení pro motorový vůz M131.1. První část práce je věnována pojednání o motorovém voze, zdrojové soustavě, vlastnostech této soustavy a základním způsobům regulace derivačního dynama. Druhou částí práce je návrh a výroba nového regulátoru dobíjení, jehož cílem je odstranit nevýhody původního regulátoru a umožnit i některá vylepšení.Diplomová práce Otevřený přístup Frekvenčně řízený pohon s reluktančním motorem(Univerzita Pardubice, 2020) Řihák, Michal; Novák, Jaroslav; Lettl, JiříDiplomová práce se zabývá postupem sestavení laboratorního pracoviště se synchronním reluktančním motorem. Nejdříve je popsán samotný elektrický stroj a další příslušenství včetně frekvenčního měniče. Dále je uvedena analýza dat získaných při měření účinnosti, ztrát a odebíraného proudu reluktančního motoru.Diplomová práce Otevřený přístup Návrh a realizace regulátoru napětí synchronního generátoru(Univerzita Pardubice, 2020) Vlček, Ondřej; Sýkora, Petr; Straka, LiborTato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulátoru napětí pro synchronní generátor. Práce je rozdělena na devět kapitol. První slouží k připomenutí základních vlastností synchronních motorů. Druhá a třetí pojednává o regulátorech a budicích soustavách. Následuje stanovení cílů a požadavku na regulátor. Další kapitoly jsou věnovány samotnému návrhu se všemi důležitými podrobnostmi, realizaci navrženého regulátoru a podrobnému testování správné funkce. Poslední kapitola se věnuje instalaci nového regulátoru do staré budicí soustavy generátoru.Diplomová práce Otevřený přístup Li-ion akumulátorový pack pro elektrický skůtr(Univerzita Pardubice, 2019) Palivec, Libor; Sadílek, Ondřej; Lelek, TomášDiplomová práce "Li-ion akumulátorový pack pro elektrický skútr" rozebírá problematiku baterií používaných k pohonu elektrických vozidel. Zabývá se nutností ochrany moderních akumulátorů před nepříznivými provozními stavy a dopady nevhodných podmínek, v nichž se akumulátory provozují. Vnáší také základní pohled na nabídku na trhu elektrických vozidel, tzn. elektrických koloběžek, kol, skútrů, elektromobilů, apod.. Ve vztahu ke konkrétnímu elektrickému vozidlu je v práci navržen, vyroben a zprovozněn nový zdroj, který demonstruje možnosti zlepšení parametrů sériově vyráběných strojů. K samotné baterii je v práci popsán vývoj, kompletace a oživení příslušných ochranných a balančních obvodů. Celkové výsledky práce jsou shrnuty při měření nabíjení a vybíjení na kompletně sestavené baterii se zapojenými ochrannými a balančními obvody.