Manažerské rozhodování s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Vaculík, Josef
dc.contributor.author Novotný, Josef
dc.date.accessioned 2013-03-08T09:38:40Z
dc.date.available 2013-03-08T09:38:40Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/49049
dc.description.abstract Disertační práce se zabývá manažerským rozhodováním s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů. Práce vychází z analýzy teoretických poznatků zahraniční a tuzemské literatury včetně současného stavu teorie manažerského rozhodování, segmentace spotřebního trhu a evropského a amerického indexu spokojenosti zákazníka. Na základě výsledků analýzy je stanoven hlavní cíl disertační práce a tři hypotézy výzkumu. Práce obsahuje dva rozsáhlé výzkumy. První se uskutečnil u spotřebitelů starších 18ti let s trvalým bydlištěm v Pardubickém a Královehradeckém kraji. Výzkum byl založen na vybraných faktorech, které mají vliv na kupní chování spotřebitelů při nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti. Z výsledků výzkumu byly vytvořeny dva modely ? model shodných a neshodných faktorů a model pavučiny. Oba modely byly ověřeny při druhém výzkumu, který se uskutečnil ve vybraných podnicích podle stanovených kritérií. S využitím statistických metod byly ověřeny hypotézy výzkumu. Práce zahrnuje teoretické a praktické poznatky, které byly získány z odborné literatury a z výzkumů u spotřebitelů a výzkumu u vybraných podniků. Dále zahrnuje ověření navržených modelů, hypotéz a dalších výzkumných otázek. V závěru práce jsou uvedeny teoretické a praktické přínosy výsledků zkoumané problematiky pro rozhodování managementu v oblasti obchodní politiky. cze
dc.format 142 s. cze
dc.format.extent 2332645 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject manažerské rozhodování cze
dc.subject kupní chování cze
dc.subject faktory cze
dc.subject spotřebitel cze
dc.subject segmentace cze
dc.subject model cze
dc.subject manager´s decision making eng
dc.subject purchasing behaviour eng
dc.subject factors eng
dc.subject consumer eng
dc.subject segmentation eng
dc.subject model eng
dc.title Manažerské rozhodování s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů cze
dc.title.alternative The manager's decision making with the use of the factors which influence purchasing behaviour eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Koráb, Vojtěch cze
dc.contributor.referee Strišš, Jozef cze
dc.contributor.referee Žufan, Pavel cze
dc.date.accepted 2012 cze
dc.description.abstract-translated The disertation thesis deals with manager's decision making and uses the factors which influence purchasing behaviour of consumers. The thesis is based on the analysis of theoretical knowledge from foreign and home literature and includes also the state of manager's decision making theory, the segmentation of consumers' market and The European and American Index of Consumer´s Satisfaction. The thesis includes two large pieces of research. The first one has been realized together with consumers who are more than 18 years old and who have their permanent address in Pardubický and Královéhradecký region. The research has been based on selected factors, which influence purchasing behaviour of consumers in case of buying housing accessories and household equipment. From the results of the research there have been produced two models: the model of identical and non-identical factors and the cobweb model. Both models have been checked up during the other research, which has been realized according to set criteria in selected companies. The thesis includes theoretical and practical knowledge, which have been get from special literature and from research of consumers and selected companies. It also contains the check-up of suggested models, hypotheses and other research questions. At the end of the theses one can find theoretical and practical contributions of results of the researched issues to manager's decision making in the field of commercial politics. eng
dc.description.department Ústav podnikové ekonomiky a managementu cze
dc.thesis.degree-discipline Management cze
dc.thesis.degree-name Ph.D. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.identifier.signature D27628 cze
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cze
dc.description.defence Disertační práce vykazuje přínosy v oblasti teoretické i v praktickém využití, výstupy jsou využitelné i pro výuku v bakalářském a magisterském studiu. V práci nebyly shledány žádné závažné nedostatky. cze
dc.identifier.stag 20205 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet