Manažerské rozhodování s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů
Disertační práceDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Disertační práce se zabývá manažerským rozhodováním s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů. Práce vychází z analýzy teoretických poznatků zahraniční a tuzemské literatury včetně současného stavu teorie manažerského rozhodování, segmentace spotřebního trhu a evropského a amerického indexu spokojenosti zákazníka. Na základě výsledků analýzy je stanoven hlavní cíl disertační práce a tři hypotézy výzkumu. Práce obsahuje dva rozsáhlé výzkumy. První se uskutečnil u spotřebitelů starších 18ti let s trvalým bydlištěm v Pardubickém a Královehradeckém kraji. Výzkum byl založen na vybraných faktorech, které mají vliv na kupní chování spotřebitelů při nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti. Z výsledků výzkumu byly vytvořeny dva modely ? model shodných a neshodných faktorů a model pavučiny. Oba modely byly ověřeny při druhém výzkumu, který se uskutečnil ve vybraných podnicích podle stanovených kritérií. S využitím statistických metod byly ověřeny hypotézy výzkumu. Práce zahrnuje teoretické a praktické poznatky, které byly získány z odborné literatury a z výzkumů u spotřebitelů a výzkumu u vybraných podniků. Dále zahrnuje ověření navržených modelů, hypotéz a dalších výzkumných otázek. V závěru práce jsou uvedeny teoretické a praktické přínosy výsledků zkoumané problematiky pro rozhodování managementu v oblasti obchodní politiky.
Rozsah stran
142 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Management
Studijní program
Ekonomika a management
Signatura tištěné verze
D27628
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
manažerské rozhodování, kupní chování, faktory, spotřebitel, segmentace, model, manager´s decision making, purchasing behaviour, factors, consumer, segmentation, model