Vehicle guiding behavior and contact conditions wheelset/track
ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublishedDatum publikování
2009
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The article deals with the possibilities of improvement of the vehicle guiding behaviour in curves of small radius (300 m and less) through the modification of the wheelset/track coupling. Due to the unsuitable contact conditions between the wheel and rail there is a place of the slipwave creation at the head of the inner rail and intensive side wear of the outer rail. Special railhead profiles could be one of the possible solutions to sinking the force effect between vehicle and track.
Except design of the railhead profiles, first results from the operation are presented.
Rozsah stran
p. 53-60
ISSN
1211-6610
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 15 (2009)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Název akce
ISBN
978-80-7395-364-5
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
47578-15
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
wheelset, wheeltrack, railhead profiles