Digitální knihovnaUPCE
 

Vehicle guiding behavior and contact conditions wheelset/track

ČlánekStatus neznámýpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2009

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The article deals with the possibilities of improvement of the vehicle guiding behaviour in curves of small radius (300 m and less) through the modification of the wheelset/track coupling. Due to the unsuitable contact conditions between the wheel and rail there is a place of the slipwave creation at the head of the inner rail and intensive side wear of the outer rail. Special railhead profiles could be one of the possible solutions to sinking the force effect between vehicle and track. Except design of the railhead profiles, first results from the operation are presented.

Rozsah stran

p. 53-60

ISSN

1211-6610

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 15 (2009)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

978-80-7395-364-5

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47578-15

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

wheelset, wheeltrack, railhead profiles

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced