Digitální knihovnaUPCE
 

Pojetí výchovy v dialogu Prótagoras

Bakalářská práce
Náhled

Datum publikování

2011

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Tato bakalářská práce se zabývá pojetím výchovy v dialogu Prótagoras. První část je věnována úvodu do dialogu Prótagoras a představení jedné z nejzásadnějších osob dialogu, Sókrata. Druhá část je věnována tomu, jak se stát moudřejším podle výkladu dialogu od Jana Patočky, Prótagorovi a jeho debatě se Sókratem, ve které se věnuje výchově a postavení člověka ve veškerenstvu. Ve třetí části je řešen pojem techné. V závěru práce shrnuji, na základě rozboru dialogu, celou problematiku.

Rozsah stran

34 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Filozofie

Studijní program

Filozofie

Signatura tištěné verze

D24953

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Prótagoras, Sókrates, Hippokrates, paideia, techné, tyché, areté

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced