Pojetí výchovy v dialogu Prótagoras
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2011
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím výchovy v dialogu Prótagoras. První část je věnována úvodu do dialogu Prótagoras a představení jedné z nejzásadnějších osob dialogu, Sókrata. Druhá část je věnována tomu, jak se stát moudřejším podle výkladu dialogu od Jana Patočky, Prótagorovi a jeho debatě se Sókratem, ve které se věnuje výchově a postavení člověka ve veškerenstvu. Ve třetí části je řešen pojem techné. V závěru práce shrnuji, na základě rozboru dialogu, celou problematiku.
Rozsah stran
34 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Filozofie
Studijní program
Filozofie
Signatura tištěné verze
D24953
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Prótagoras, Sókrates, Hippokrates, paideia, techné, tyché, areté