Using Roald Dahl´s Charlie and the chocolate factory in ELT
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2011
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This thesis suggests possible use of Roald Dahl´s novel Charlie and the Chocolate Factory in English language teaching. The main concern of this work is to design learning activities aimed at the development of receptive skills that are based on Dahl´s book. Firstly, the essential theoretical background connected to the topic is defined.Secondly, the practical part presents learning activities created with the aim of developing various listening and reading strategies of the learners covered in this thesis.
Rozsah stran
115 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D23752
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
řečové dovednosti, rozvoj, Karlík a továrna na čokoládu, dětská literatura, metodologie, výuka anglického jazyka, Dahl, Roald, Charlie and the Chocolate Factory, children´s literature, receptive skills development, ELT methodology