Digitální knihovnaUPCE
 

Using Roald Dahl´s Charlie and the chocolate factory in ELT

Diplomová práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2011

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This thesis suggests possible use of Roald Dahl´s novel Charlie and the Chocolate Factory in English language teaching. The main concern of this work is to design learning activities aimed at the development of receptive skills that are based on Dahl´s book. Firstly, the essential theoretical background connected to the topic is defined.Secondly, the practical part presents learning activities created with the aim of developing various listening and reading strategies of the learners covered in this thesis.

Rozsah stran

115 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D23752

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

řečové dovednosti, rozvoj, Karlík a továrna na čokoládu, dětská literatura, metodologie, výuka anglického jazyka, Dahl, Roald, Charlie and the Chocolate Factory, children´s literature, receptive skills development, ELT methodology

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced