Manipulativnost reklamních tiskovin
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2011
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá rozborem manipulativních technik užívaných v reklamních tiskovinách. Největší důraz je kladen na analýzu textových částí reklam, které jsou interpretovány ze stylistického hlediska. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou: definice základních pojmů, se kterými se v práci operuje, představení reklamy jako specifického žánru, konstituovaného jeho persvazivní funkcí, uvedení výrazových prostředků typických pro reklamní styl a popis vybraných manipulativních technik. Druhá část práce je věnována analýze konkrétních reklamních tiskovin, na kterých je demonstrováno využití manipulativních technik, prezentovaných v části první. Práci uzavírá krátké porovnání stylu současné reklamy s reklamou z počátku 20. století, provedené pomocí konkrétních příkladů.
Rozsah stran
79 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Historicko-literární studia
Studijní program
Historické vědy
Signatura tištěné verze
D24001
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
reklama, manipulace, tiskoviny, stylistika, komerční komunikace, advertisement, manipulation, printed papers, stylistics, commercial communication